Miniony rok był kolejnym, w którym Nissan zajął w Polsce pozycję lidera w dwóch kategoriach sprzedaży: w segmencie crossoverów oraz wśród samochodów elektrycznych.
W 2018 roku zarejestrowano 15 287 pojazdów Nissana; największą popularnością cieszyły się flagowe modele marki – Qashqai oraz X-Trail. Sukcesem zakończył się także pierwszy rok sprzedaży w pełni elektrycznego Nissana LEAF.
Japoński producent wyprzedził następną w zestawieniu markę o blisko 1000 samochodów. Bestsellerem sprzedaży pozostaje Qashqai – w 2018 roku nabywców znalazło 8533 sztuk tego modelu, co oznacza wzrost o 5,8% w stosunku do roku 2017.
Pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 litra, dostępnym w trzech konfiguracjach (140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT). Nowy silnik wyróżnia się obniżonym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2. Wszystkie zespoły napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Znaczący wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy zanotował X-Trail, osiągając wynik 2466 sztuk, co w porównaniu z rokiem 2017 jest wynikiem o 32,5% lepszym.
W 2018 roku Nissan sprzedał 296 egzemplarzy aut elektrycznych, w tym 269 sztuk modelu LEAF oraz 27 sztuk dostawczego e#NV200. Łącznie sprzedaż bezemisyjnych nissanów w Polsce przełożyła się na udział w segmencie na poziomie blisko 44%.
Nissan przyjmuje zamówienia na dwie nowe wersje modelu: LEAF 3.ZERO oraz LEAF e+ 3.ZERO, wyróżniające się nowymi kolorami nadwozia oraz nowymi kombinacjami nadwozia dwukolorowego. Ponadto LEAF e+ 3.ZERO ma akumulator o pojemności 62 kWh, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu o 40% w porównaniu z wersją z akumulatorem o pojemności 40 kWh (oznacza to dodatkowe 100 km jazdy).
0 komentarzy dodaj komentarz