Obowiązujące od września 2009 (z 6-miesięcznym okresem przejściowym) rozporządzenie Euro 5 reguluje homologację samochodów osobowych i lekkich dostawczych oraz dostęp do informacji technicznych związanych z naprawami tych pojazdów. Efektem tych regulacji będzie możliwość oferowania pełnego zakresu serwisowania i napraw przez niezależne warsztaty. Do przeprogramowania sterowników mogą być użyte tylko testery przystosowane do Euro 5, czyli wyposażone w protokół komunikacji Passthru Interface.
Bosch oferuje obecnie już kilka takich modeli: moduły KTS 530/540/570, nowy KTS 340 i top model KTS 670, zintegrowany z laptopem i wykorzystujący komplet informacji zawartych w ESI[tronic]. Przystosowane do Euro 5 mogą być również takie urządzenia, jak: KTS 520, KTS 550 i KTS 650. Testery te mają bowiem funkcję pozwalającą instalować w sterowniku pojazdu najnowszą wersję oprogramowania, ściągniętą online z portalu jego producenta pojazdu. Za internetowe informacje techniczne i przeprogramowanie producenci samochodów będą pobierać opłaty.
0 komentarzy dodaj komentarz