Firma SKF zmieniła zawartość niektórych zestawów naprawczych.
Ważne zmiany dotyczą osprzętu silników wysokoprężnych 1.9 TDI i 2.0 TDI, montowanych w modelach Grupy Volkswagen. Konstrukcja montowanej fabrycznie pompy wody uległa modyfikacji, co przełożyło się na zastąpienie trzech referencji SKF VKPC 81626, 81627 i 81218 jedną pozycją SKF VKPC 81230. Tym samym zmieniono zawartość zestawów SKF VKMC 01250-1, 0163-1, 01942, 01943, 01255-1 i 01259-1.
Nowa pompa wody SKF ma koło pasowe z 19 zębami, uszczelnieniem statycznym o-ringów, ceramicznym uszczelnieniem dynamicznym SiC/C, plastikowym wirnikiem z ośmioma łopatkami oraz korpusem pozbawionym narożników. Brak tego ostatniego elementu ułatwia mechanikowi montaż nowej części.
Kolejna pozycja przeznaczona jest do modeli Volvo (C30, C70 II, S40 II i V50). Zgodnie z zaleceniem producenta aut do zestawu piasty koła SKF VKBA 6543 (od partii oznaczonej 24 O) dodano dwa pierścienie zabezpieczające. W zależności od długości osi należy użyć jednego z nich (do osi krótszej 7 mm, do dłuższej 9,5 mm). Nowy pierścień należy obowiązkowo założyć, gdyż podczas demontażu starej piasty również i on mógł ulec mechanicznemu zużyciu.
Dotychczas na tylnej osi w modelach Fiat Sedici oraz Suzuki SX4 i Vitara stosowana była jedna, uniwersalna piasta koła SKF VKBA 6580. Zgodnie z zalecaniami producenta opracowano dwa nowe wzory: SKF VKBA 7167 z przeznaczeniem na prawą stronę i SKF VKBA 7168 na lewą stronę. Każda piasta zintegrowana jest teraz z czujnikiem układu ABS. W zestawie znajduje się nakrętka na trzpień osi oraz cztery śruby mocujące.
Zmiany obejmują też piasty kół SKF przeznaczone do zawieszeń oferowanych przez firmę SAF Holland (do pojazdów ciężarowych i naczep). Dwie nowe pozycje otrzymały ten sam numer katalogowy SKF VKBA 5549. Różnice między nimi sprowadzają się do wzoru kształtu i nacięć korpusy piasty. Procedura montażu jest taka sama.
0 komentarzy dodaj komentarz