PUT Motorsport, zespół wyścigowy Politechniki Poznańskiej, zbudował kolejny, czwarty już bolid.
Pojazd nosi nazwę Maria, a studentów wsparła m.in. firma Exide (producent akumulatorów marek Centra i Exide), która wyposażyła samochód w lekki i superwydajny akumulator Li-Ion.
Przed Marią, podobnie jak przed jej poprzedniczkami (Cybiną, Wildą i Wartą), stoi najważniejszy cel – udział w międzynarodowych zawodach Formula Student dla inżynierskich zespołów uniwersyteckich.
Zawody składają się z punktowanych konkurencji, w których oceniana jest wiedza inżynierska, ekonomiczna i menedżerska (konkurencje statyczne), a także przejazdy na czas w 4 kategoriach oraz zużycie paliwa (konkurencje dynamiczne).
Nowy bolid powstał w wyniku kilkumiesięcznych prac, a jego nazwa ma uhonorować Marię Skłodowską-Curie. W czerwcu Maria przeszła intensywne testy. Odbył się także trening kierowców.
Bolid Maria został wyposażony w nowoczesny akumulator litowo-jonowy Exide Li-Ion, przeznaczony do pojazdów sportowych i motocykli. Akumulator, który jest wydajny, mały i bardzo lekki, sprawdził się już wcześniej w pojeździe Cybina. Mała masa przekłada się na większe przyspieszenie i lepszą wydajność pod względem odpowiedniego zapasu mocy.
Exide Li-Ion to akumulator o bardzo niskim stopniu samorozładowania, więc zapewnia płynny rozruch nawet po długich okresach przestoju.
0 komentarzy dodaj komentarz