Dzięki rozszerzeniu asortymentu nowych części i kompletnych ich zestawów, oferta układów kierowniczych i zawieszeń Delphi została zaktualizowana i zmodernizowana. Klienci łatwiej znajdą teraz potrzebne im rozwiązania.
Takim kompleksowym rozwiązaniem są np. zestawy części do układu kierowniczego. Zawierają one górne i dolne wahacze, tuleje i końcówki drążków kierowniczych, a także potrzebne do montażu śruby i nakrętki. Jest to optymalne rozwiązanie przy naprawach układów kierowniczych, gdyż umożliwia mechanikom prawidłową wymianę wszystkich elementów zawieszenia wielowahaczowego w pojazdach wyższej klasy.
Wszystkie części w zestawach Delphi są produkowane według standardów jakości OE, idealnie dopasowane i zapewniają takie same parametry, jak części używane w fabrycznym montażu pojazdów.
Układy kierownicze i zawieszenia Delphi to ponad 5000 części. Tyle bowiem numerów katalogowych obejmuje ta oferta pokrywająca potrzeby europejskiego parku pojazdów. Składają się na nią wahacze, sworznie, drążki i końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów, poduszki silnika, osłony przekładni kierowniczych oraz szeroki wybór tulei metalowo-gumowych.
Wahacz Delphi dostępny w ofercie dla rynku wtórnego
Nowością w tej ofercie jest ponad 400 numerów części. Najnowszy katalog układów kierowniczych i zawieszenia Delphi (nr katalogowy S190/27) prezentuje tę poszerzoną ofertę. Przystępny jego format, treść dostępna w wielu językach oraz czytelne ilustracje pozwalają w łatwy sposób znaleźć właściwe produkty. Katalogi są dostępne u lokalnych dystrybutorów Delphi.
Nowe osłony przeciwpyłowe Delphi cechuje większa trwałość. Dotyczy to zwłaszcza elementów przeznaczonych do ochrony niektórych elementów układów kierowniczych Delphi. Bazują one na ulepszonym kauczuku chloroprenowym, zachowującym trwałość nawet w skrajnych temperaturach. Pozwala to na skuteczniejszą ochronę elementów wewnętrznych sworznia i zapewnia jego swobodną pracę.
Prawidłowe ustawienie wahacza podczas dokręcania śrub przechodzących przez tuleje metalowo-gumowe
Poziome tuleje metalowo-gumowe wymagają prawidłowego montażu w zawieszeniach, gdyż od tego zależy ich bezawaryjna praca i eksploatacyjna trwałość.
Specjaliści Delphi zalecają, by przy montażu zawieszeń zawsze korzystać z nowych śrub i nakrętek, zwłaszcza jeśli znajdują się w zestawach. Trzeba też każdorazowo upewniać się, czy elementy mocujące, takie jak nakrętki z wkładką nylonową, zostały wymienione na nowe.
Przy wymianie zużytych części zawieszeń należy postępować zgodnie z instrukcją montażu i dokręcać wszystkie elementy mocujące momentem zalecanym przez producenta pojazdu.
Zerwanie gumowego elementu tulei z powodu nieprawidłowego montażu wahacza
Podczas montażu wahacza z poziomymi tulejami metalowo-gumowymi śruby przez nie przechodzące należy dokręcać wtedy, gdy pojazd stoi na kołach, a zawieszenie jest pod częściowym obciążeniem (w połowie między minimalnym a maksymalnym). Nigdy nie wolno dokręcać śrub tulei, gdy samochód jest podniesiony, gdyż spowoduje to nadmierne skręcenie elementu gumowego już przy powrocie do neutralnej (środkowej) wysokości zawieszenia, a podczas jazdy mogą zadziałać silne obciążenia doprowadzające do pęknięć gumy. Zawsze nieprawidłowo zamontowane tuleje będą z reguły poddawane nadmiernemu naprężeniu, co spowoduje ich uszkodzenia.
W razie wątpliwości przed przystąpieniem do prac montażowych trzeba zapoznać się z instrukcją warsztatową producenta.
2018-08-16 23:38
oe
gorillaz
Mam ich sworznie założone już jakiś czas temu, czuć różnice w porównaniu z poprzednimi. Kiedyś nie wiedziałem, że powinno sie zwracać uwage czy części mają oznaczenie OE
2018-08-22 05:14
Delphi kontra Febi
holek125
Jeśli rzeczywiście jakość Delphi jest coraz lepsza, to bez trudu wygryzie z rynku części Febi'ego , który się ogromnie popsuł jakościowo.
2021-09-22 11:16
audi a5 banan
pan fan
wahacz poprzeczny tzw banan do audi a5 delphi pytrzymał 3 miesiące po czym umarł . Mam teraz Meyle i od roku nic sie z nim nie dzieje
3 komentarzy dodaj komentarz