Opatentowany przez firmę Schaeffler łańcuch do skrzyń typu CVT to rozwiązanie doskonale znane właścicielom samochodów marki Audi. Na rynku cześci zamiennych dostępny jest tylko pod marką LuK RepSet CVT.
Dział Automotive Aftermarket w Schaeffler oferuje ten produkt, razem ze ślizgiem prowadzącym, w zestawie naprawczym LuK RepSet CVT. Wśród produktów marki LuK dla skrzyń biegów CVT znajdują się także tłumiki drgań oraz dwumasowe koła zamachowe.
Znaczenie oferowanego elementu
W nowoczesnych przekładniach bezstopniowych łańcuch CVT przenosi moment obrotowy z jednego koła stożkowego na drugie. Technologia łańcuchów CVT od Schaeffler – dzięki zoptymalizowanej konstrukcji – wyznacza standard w zakresie przeniesienia momentu obrotowego i wydajności. Dzięki swojej modułowej konstrukcji łańcuchy te sprawdzają się w pełnym zakresie momentu obrotowego – zarówno w małych, jak i w średnich samochodach. Jako rozwiązanie naprawcze, w którego skład wchodzi ślizg prowadzący, ten innowacyjny produkt Schaefflera jest już dostępny na rynku motoryzacyjnych części zamiennych.
Łańcuch w zestawie LuK RepSet CVT składa się z wielu płytek połączonych ze sobą w sposób ruchomy za pomocą baryłek. Właściwe napięcie łańcucha zapewnia dwuczęściowy ślizg prowadzący. Ten innowacyjny produkt stanowi kompleksowe rozwiązanie naprawcze dla bezstopniowych skrzyń biegów CVT
Obecnie zestawy naprawcze LuK RepSet CVT są dostępne dla tzw. skrzyń biegów Multitronic Grupy Volkswagen (VW). W pełni automatyczne skrzynie biegów CVT stosowane są m.in. w pojazdach marek Audi i Seat z Grupy VW. Ich zaletą jest zmienna adaptacja przeniesienia momentu obrotowego bez spadków siły napędowej, co zapewnia optymalną pracę silnika. Schaeffler planuje poszerzenie oferty o nowe zestawy dla najważniejszych producentów wykorzystujących technologię CVT – jak np. Nissan i Subaru.
Obecnie zestawy naprawcze LuK RepSet CVT są dostępne dla tzw. skrzyń biegów Multitronic Grupy Volkswagen. Schaeffler planuje poszerzenie oferty o nowe zestawy dla najważniejszych producentów wykorzystujących technologię CVT – jak np. Nissan i Subaru
Równocześnie Schaeffler cały czas pracuje nad rozwojem technologii CVT. W 2016 roku firma otrzymała nagrodę Automotive Innovations za opracowanie technologii napędów hybrydowych typu plug-in dla skrzyń biegów CVT. Nagroda została przyznana przez Center of Automotive Management (CAM) i PricewaterhouseCoopers (PwC), którzy regularnie nagradzają najbardziej innowacyjnych producentów samochodów i dostawców roku. Eksperci szacują, że za pięć lat 30% wszystkich automatycznych skrzyń biegów w samochodach osobowych będzie przekładniami bezstopniowymi. Coraz więcej też producentów samochodów wybiera łańcuchy do skrzyń biegów typu CVT od Schaefflera. W porównaniu z rozwiązaniami tradycyjnymi, są one w stanie przenieść więcej mocy i zapewnić większą efektywność. Dzięki swojej marce LuK, Schaeffler ma przewagę na rynku, jeśli chodzi o produkcję wytrzymałych łańcuchów do skrzyń biegów typu CVT.
Historia tego sukcesu rozpoczęła się w 1999 roku i obecnie jest kontynuowana na niezależnym rynku części zamiennych.
Katalog online Schaeffler dla motoryzacyjnego rynku części zamiennych dostępny jest pod adresem www.repxpert.pl i dostarcza więcej informacji na temat tego najnowszego zestawu naprawczego.
0 komentarzy dodaj komentarz