Chevron
Warszawskie spotkanie koncernu z mediami reprezentującymi polskich profesjonalistów i fanów motoryzacji
Koncern Chevron Lubricants – jeden z największych na świecie producentów olejów i smarów – wprowadza zmiany w swoim portfolio produktów dostępnych teraz na europejskim rynku pod marką Texaco Delo.
Marka ta funkcjonowała do tej pory w Ameryce Północnej i Środkowej, rejonie Azji-Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Teraz będzie dostarczać w Polsce i na innych rynkach europejskich oleje, smary i płyny eksploatacyjne do ciężkich pojazdów drogowych, terenowych oraz maszyn roboczych.
Historyczne osiągnięcia
Marka Delo nie jest w Polsce całkiem nieznana, ponieważ już w 1953 roku zasłynęła na całym świecie jako producent pierwszego oleju wielosezonowego. Ma też w swym dorobku wprowadzony w roku 1998 pierwszy olej o wydłużonych przebiegach API CH-4 (Cummins CES 20076 oraz Mack EO-M Plus), przeznaczony do ekstremalnie obciążonych silników. W ostatnich latach marka jako pierwsza zaoferowała olej niskoemisyjny (API CJ-4) do silników wysokoprężnych wykorzystujących olej napędowy o zawartości siarki do 5 000 ppm.
Na majowej konferencji prasowej w Warszawie zaprezentowano kompleksową ofertę obecnych produktów Delo. Podkreślono przy tym korzyści płynące ze stosowania globalnej formuły i marki dla klientów pragnących kupować ten sam produkt w każdym regionie świata. Dlatego Chevron, który w Europie oferuje produkty pod marką główną Texaco, po raz pierwszy wprowadza w tym regionie pełną gamę produktów pod wspólną marką Delo.
Nowe formuły olejów silnikowych
Równocześnie do oferty olejów silnikowych Texaco Delo dodano nowe formuły. Pierwsza z nich to Delo 400 MGX SAE 15W-40, zastępująca olej Ursa Ultra LE SAE 15W-40. Jest to niskopopiołowy (low SAPS) olej o wysokiej jakości do mocno obciążonych silników zasilanych paliwem o różnej zawartości siarki (10–5 000 ppm). Nadaje się szczególnie do stosowania w mieszanych flotach pojazdów z czterosuwowymi wolnossącymi i turbodoładowanymi silnikami Diesla.
Z kolei Delo 400 XLE HD SAE 5W-30 jest syntetyczną wersją oleju do silników mocno obciążonych. Stworzono go z myślą o optymalnej oszczędności paliwa w szerokiej gamie pojazdów. Spełnia wymagania niskoemisyjnych silników Diesla i starszych wysokoprężnych oraz silników napędzanych gazem.
Przeznaczony jest do stosowania w samochodach użytkowych Volvo, MAN, Scania, Daimler, DAF i Iveco spełniających wymagania normy emisji spalin Euro VI.
Pełna gama nowych produktów globalnej marki Delo
Odświeżoną formułę ma także Delo 400 XLE SAE 10W-30, produkt zgodny z ACEA E6/E9 przeznaczony do stosowania w trybie wydłużonych przebiegów, zawiera dodatki niskopopiołowe (low SAPS) oraz spełnia wymagania emisji spalin Euro VI. Nowością jest także Delo 400 XSP SAE 5W-40, niskopopiołowy (low SAPS) olej zgodny ze specyfikacjami ACEA E9, szczególnie przydatny do pracy w niskich temperaturach.
Oleje do skrzyń biegów
Nowo opracowany Delo Syn-AMT XV SAE 75W-90 jest najwyższej jakości syntetycznym olejem przekładniowym do mocno obciążonych synchronizowanych przekładni ręcznych w samochodach ciężarowych. Zapewnia wydłużone przebiegi rzędu 450 000 km i więcej oraz płynność w niskich temperaturach, co przyczynia się do ochrony przekładni przed zużyciem podczas zimnego rozruchu. Równocześnie wysoki wskaźnik lepkości i dobra odporność na ścinanie zapewniają skuteczne smarowanie w wysokich temperaturach i płynną zmianę biegów podczas całego okresu użytkowania.
Z lewej: Shawn Whitacre, starszy inżynier w Chevron, zaprezentował na konferencji nową rynkową strategię koncernu. Z prawej: Lisa Kelly – gwiazda amerykańskiej telewizji znakomicie prowadząca potężne ciężarówki i autobusy
Nowy Delo Syn ATF XV to wysokiej jakości syntetyczny olej przekładniowy do automatycznych skrzyń biegów. Charakteryzuje go odporność na powstawanie szlamów, laków i osadów, utrzymywanie stałej lepkości oraz ochrona przekładni, łożysk i sprzęgieł, co przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa.
Do nowych produktów tej kategorii należą też: Delo Gear CGA SAE 80W-90 oraz Delo Syn-Gear XPD SAE 75W-85 – dotąd niedostępne na europejskim rynku, a stworzone z myślą o nawet trzykrotnie dłuższych okresach między wymianami niż w przypadku standardowych olejów mineralnych stosowanych w mocno obciążonych przekładniach głównych i mechanizmach różnicowych.
Smary
Do gamy produktów Texaco Delo dodane zostają również trzy nowe smary, w tym Delo Grease ESI HD Moly 3% EP 1 oraz Delo Grease ESI HD Moly 5% EP 2. Powiększą one ofertę Delo Starplex, przy czym wysokiej jakości smar o długim okresie eksploatacji Delo Starplex EP 2 zastąpi Starplex EP 2 jako produkt uniwersalny, odpowiedni do smarowania łożysk w różnych warunkach, w tym pracujących w dużej wilgotności, wysokich temperaturach i przy narażeniu na korozję.
Mistrzyni kierownicy i jej nowi znajomi
Atrakcyjnym gościem warszawskiej konferencji była Lisa Kelly znana w całej Ameryce Północnej z popularnych programów telewizyjnych Ice Road Truckers oraz IRT: Deadliest Roads, w których prezentuje swe znakomite umiejętności jako kierowca 18-kołowych ciężarówek i transkontynentalnych autobusów. Prowadząc te pojazdy przetestowała w ekstremalnych warunkach wszystkie nowe produkty Delo.
Uczestnikami warszawskiego spotkania byli dziennikarze polskich mediów adresowanych do profesjonalistów i fanów motoryzacji.
0 komentarzy dodaj komentarz