Continental oferuje właścicielom pojazdów użytkowych nowoczesne opony zimowe na każdą oś.
Firma zaleca montaż opon zimowych na wszystkich osiach pojazdów, ponieważ pozwala to skrócić drogę hamowania na śniegu nawet o 10 metrów. Oferta Continentala obejmuje opony zimowe, które nie tylko wyróżniają się wysokim poziomem trakcji nawet na mokrej i zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni, ale także znacznie przewyższają założenia homologacji M+S i spełniają wszystkie normy 3PMSF (z symbolem płatka śniegu na tle gór).
Zalecenie, aby w opony zimowe wyposażyć wszystkie osie ciężarówki, jest także zgodne z regulacjami, które mają obowiązywać w Niemczech. Niemiecki związek transportowy DSLV poinformował, że najpóźniej do 1 lipca 2020 roku obowiązek stosowania opon zimowych będzie dotyczył nie tylko kół na osiach napędowych, ale także przednich kół sterujących w pojazdach ciężarowych. W przypadku ogumienia wyprodukowanego do 31 grudnia 2017 roku wystarczą opony oznaczone homologacją M+S, ale zasada ta będzie obowiązywać do końca września 2024 roku. Od 1 października 2024 roku za opony zimowe uznawane będą wyłącznie modele oznaczone symbolem 3PMSF. Kierowcom, którzy będą poruszać się po niemieckich autostradach w okresie zimowym bez zamontowanego właściwego ogumienia, ma grozić mandat w wysokości 60 euro.
W rodzinie opon zimowych Continental Scandinavia znajduje się ogumienie do samochodów ciężarowych używanych zarówno w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala), jak i w transporcie dalekobieżnym (rozmiar 22,5 cala).
Opona HDW 2 Scandinavia zapewnia optymalną przyczepność oraz możliwie najlepszą trakcję przy zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Specjalna geometria bieżnika z licznymi poprzecznie postrzępionymi lamelami gwarantuje najwyższą krawędź natarcia do powierzchni drogi. Rzeźba bieżnika opony została zoptymalizowana pod kątem współpracy z retarderem.
Model HTW 2 Scandinavia dzięki specjalnym mieszankom gumowym ma bezpieczny poziom trakcji na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie. Ponadto opona zapewnia wysokie przebiegi na suchych nawierzchniach dzięki połączeniu profilu, mieszanki gumowej i rzeźby bieżnika.
Dwufazowa budowa bieżnika opony HSW 2 Scandinavia po starciu bieżnika zimowego pozostaje oponą na oś kierującą z mniejszą liczbą lamelek. Mieszanka zastosowana w tym modelu zapewnia optymalny poziom przyczepności.
Ofertę dopełniają: opona naczepowa HTW 2 Scandinavia w rozmiarze 445/45 R19.5 oraz specjalna opona zimowa do naczep klasy megaliner.
0 komentarzy dodaj komentarz