Continental
Tool Box W04, który umożliwia płukanie silników zgodnie ze specyfikacjami producenta także niezależnym warsztatom
Jednym z kluczowych kroków podczas obsługi układów chłodzenia jest dokładne ich płukanie. Zapobiega to uszkodzeniu nowo zainstalowanych podzespołów, takich jak wymiennik ciepła, pompa wody czy intercooler.
W trakcie eksploatacji pojazdu jakość płynu chłodzącego pogarsza się na skutek rozkładu zawartych w nim dodatków, korozji, kamienia wapiennego, śladów oleju oraz innych zanieczyszczających cząstek. Płukanie usuwa osad z układu chłodzenia, zapewniając lepsze chłodzenie silnika i zapobiegając jego zamarzaniu po ponownym napełnieniu układu. Nowy płyn chłodzący dodatkowo pokrywa powierzchnie części aluminiowych filmem ochronnym, który zapobiega korozji.
Powierzchnie nowych części zamontowanych bez wymiany płynu chłodzącego będą pozbawione tej ochrony. Stary płyn, pozostający w układzie chłodzenia, nie zawiera już wystarczającej ilości dodatków zabezpieczających, gdyż zostały już zużyte do pokrycia powierzchni wcześniej zdemontowanych części. Dolewanie dodatkowej ilości płynu chłodzącego jest bezcelowe – w tym przypadku zbyt mała ilość dodatków nie jest w stanie osadzić się na niezabezpieczonych powierzchniach. Krótko mówiąc, profesjonalni mechanicy mają tylko jedno rozwiązanie. Mianowicie zlać stary płyn, dokładnie przepłukać układ i następnie uzupełnić go nowym do pełna.
Niektórzy producenci silników wyraźnie zaznaczają, że muszą być one obowiązkowo płukane. Tak robi na przykład Volkswagen w przypadku jednostek EA288 i EA288 evo. Wymóg ten stanowił w przeszłości problem dla wielu niezależnych warsztatów, gdyż w przeciwieństwie do autoryzowanych serwisów nie miały one odpowiednich urządzeń. Obecnie Continental oferuje kompaktowe rozwiązanie w postaci zestawu Tool Box W04, który umożliwia płukanie silników zgodnie ze specyfikacjami producenta także niezależnym warsztatom.
Dwa przypadki, jedno rozwiązanie
Nowy zestaw do płukania Continental mieści się w dwóch poręcznych walizkach. Zawierają one jednostkę płuczącą i podciśnieniową wraz ze wszystkimi wymaganymi przewodami. Niezbędne adaptery oraz złącza mechanicy znajdą w Tool Box W01.
– Wiele warsztatów używa już tego zestawu Tool Box do diagnostyki układu chłodzenia, co oznacza, że mają już większość niezbędnych adapterów – wyjaśnia menedżer produktu Maximilian Pape. – Postanowiliśmy więc nie dodawać tych elementów do nowej skrzynki narzędziowej W04, by uniknąć podwójnych zakupów.
Obie skrzynki doskonale się uzupełniają. Tool Box W01 oraz nowy Tool Box W04 zapewniają mechanikom wszystko, czego ci potrzebują do przeprowadzenia pełnej procedury płukania. Nawet w przypadku bardzo skomplikowanych układów chłodzenia – od odpowietrzania i sprawdzania podciśnienia po wytworzenie podciśnienia i faktyczne płukanie. Wszystkie systemy złączy i adaptery zostały tak zaprojektowane, by każdy pasował tylko do jednej współpracującej części, eliminując w ten sposób możliwość popełnienia błędów w podłączeniu.
Rozwiązanie Continental jest uniwersalne i pozwala na zastosowanie nie tylko we wspomnianych silnikach Volkswagena, ale we wszystkich pojazdach. Dodatkowy adapter dołączony do zestawu umożliwia płukanie różnych układów chłodzenia, również przez przewód powrotny. Jest to szczególnie ważne w przypadku starszych lub używanych samochodów, np. gdy poprzedni właściciel napełnił układ twardą wodą zamiast destylowaną albo w trakcie montażu pompy wody użyto pasty uszczelniającej, która zanieczyściła płyn chłodzący. Oba Tool Boxy W01 oraz W04 eliminują związane z tym ryzyko.
– Zamiast używać dodatkowej pompy do wytwarzania podciśnienia, zdecydowaliśmy się na dyszę Venturiego, którą po prostu umieszcza się na zbiorniku wyrównawczym – wyjaśnia Maximilian Pape. – Dzięki temu zabiegowi cały system jest bardziej kompaktowy i łatwiejszy w obsłudze.
Znak jakości Made in Germany
Tool Box W04 jest już dostępny w sieci dystrybucyjnej. Wszystkie komponenty zestawu są dostarczane w najwyższym standardzie wraz z instrukcją obsługi. Niezależne warsztaty są teraz w stanie przepłukać układ chłodzenia niektórych silników zgodnie ze specyfikacjami producenta.
0 komentarzy dodaj komentarz