strona główna Diagnostyka Rozwój testerów diagnostycznych
2017-10-10, ostatnia aktualizacja 2017-10-10 06:20

Rozwój testerów diagnostycznych

Fot. Texa

Fot. Texa

Nieustanne doskonalenie konstrukcji pojazdów mechanicznych wymaga od producentów sprzętu diagnostycznego konsekwentnej poprawy jakości i wzbogacania funkcji poszczególnych rodzajów produktów.

Przykładem przemyślanej polityki rozwoju produktów może być firma Texa, reagująca zawsze we właściwy sposób na zmieniające się zapotrzebowanie rynku motoryzacyjnego i starająca się przewidywać pojawiające się na nim światowe trendy. Dzięki temu kolejne konstrukcje tej marki wyróżniają się innowacyjnością i skutecznością działania. Aktualny poziom ich technologicznego zaawansowania można przedstawić na podstawie kilku wybranych firmowych nowości.

Texa IDC5

Jest to udoskonalona platforma operacyjna popularnego oprogramowania IDC4 do wielomarkowej diagnostyki pojazdów osobowych, dostawczych, ciężarowych, rolniczych, budowlanych oraz motocykli i sprzętu motorowodnego. Rozwiązanie to zostało opracowane w odpowiedzi na zmieniające się wymagania dotyczące obsługi nowoczesnych pojazdów wyposażanych w zaawansowaną elektronikę.

Diagnozowanie pojazdu z wykorzystaniem tabletu z zainstalowaną platformą Texa IDC5

IDC5 różni się od swych poprzedników nie tylko nową szatą graficzną, lecz także całkowicie przebudowanym kodem źródłowym, co ma na celu zwiększenie prędkości działania oraz rozszerzenie funkcjonalności każdego etapu operacji związanych z naprawą, obsługą i konserwacją pojazdów.

IDC5 zostało zaprojektowane z myślą zapewnienia zgodności z nową normą ISO 13400 dotyczącą diagnostyki, znaną również jako protokół komunikacyjny Ethernet / DoIP (Diagnostic over Internet Protocol).

Współpraca z TPMS

Na uwagę zasługuje tu profesjonalnie opracowana obsługa systemów TPMS, czyli monitorowania ciśnienia w kołach. Dzięki urządzeniom Texa z funkcją obsługi TPMS mechanik może wykonać pełny zakres czynności obsługowych związanych z czujnikami ciśnienia – począwszy od odczytu ID poszczególnych czujników, aż po ich programowanie lub klonowanie.

Texa TXTs

W tym miejscu należy również wspomnieć o najnowszym interfejsie diagnostycznym – Texa TXTs, który oprócz diagnostyki szeregowej sterowników umożliwia korzystanie z protokołu Pass Thru, dzięki któremu tester może współpracować z oprogramowaniami serwisowymi OEM.

Wśród systemów elektronicznych stosowanych w nowoczesnych pojazdach, coraz większe znaczenie zyskują systemy ADAS (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy), w tym funkcje asystenta parkowania, utrzymania pasa ruchu oraz pomocy w hamowaniu awaryjnym. W tym przypadku Texa również przygotowała się na potrzeby związane z ich obsługą, opracowując "Zestaw kalibracji kamer" złożony z licznych paneli przeznaczonych do poszczególnych marek samochodów. W połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym Texa umożliwia on prawidłową kalibrację czujników stosowanych w tego typu systemach.

Axone Nemo

Coraz bardziej wymagające oprogramowanie musi być zainstalowane na odpowiednio wydajnej jednostce procesorowej. Mając to na uwadze, Texa wprowadziła innowacyjną jednostkę wyświetlającą Axone Nemo, należącą do najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń przeznaczonych do zastosowań warsztatowych. Cechuje się ona znacznie zwiększoną wytrzymałością i odpornością na silne wstrząsy, a dzięki zastosowaniu opatentowanej przez Texa technologii posiada też zdolność utrzymywania się na powierzchni wody.

Obudowa Axone Nemo wykonana jest ze stopu magnezowego, a jego wnętrze zawiera szereg zaawansowanych rozwiązań technologicznych, np.: ultrapanoramiczny, 12-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości 2160 x 1440, chroniony przez twarde szkło Gorilla Glass.

Sercem urządzenia jest procesor Intel Quad Core N3160 z 8 GB pamięci RAM i dyskiem SSD o pojemności 250 GB. Ponadto wyposażono je w dwuzakresową kartę sieciową WiFi oraz interfejs Bluetooth w wersji 4.0 Low Energy. Wbudowany został także pakiet dodatkowych czujników: barometr, akcelerometr, żyroskop, kompas i czujnik naświetlenia oraz moduł GPS. Dodatkową zaletą są wbudowane dwie kamery o rozdzielczości 5 megapikseli.

Według konstruktorów firmy Texa, tester diagnostyczny to nie tylko urządzenie umożliwiające odczyt błędów, parametrów pracy, czy też wykonanie aktywacji i zaawansowanych procedur kodowania lub kalibracji, lecz również skarbnica danych technicznych, dzięki którym mechanik uzyskuje wiedzę na temat diagnozowanego układu. W tym celu, oprócz standardowego pakietu danych technicznych, użytkownik może korzystać z unikatowego sklepu APP, udostępniającego opcjonalnie dodatkowe aplikacje, takie jak: karty podzespołów, wartości nominalne oraz inne opracowania ułatwiające zrozumienie uzyskiwanych wartości diagnostycznych.

Wspomnieć tu należy również o funkcji Dashboard, której aktywację umożliwia wirtualny sklep APP. Jest to dodatkowa zakładka diagnostyczna, obrazująca graficznie parametry oraz strategię pracy diagnozowanego układu w sposób przyjazny dla użytkownika i zrozumiały intuicyjnie.

Rozwinięte spektrum intuicyjnie wybieranych funkcji testera Texa Axone S

Zastosowanie urzadzenia Navigator txts w diagnozowaniu samochodu osobowego

Wykorzystanie funkcji DASHBOARD do diagnozowania zawieszenia pneumatycznego samochodu ciężarowego

Funkcja Dashboard IDC5

Wycinek schematu elektrycznego z IDC5

Wirtualny sklep TEXA APP

Obsługa czujników ciśnienia w ogumieniu kół



Mariusz Wierzbicki
Specjalista ds. techniczno-handlowych, Texa Poland

Tagi

Diagnostyka  Texa 



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2