Firma Continental przeprowadziła testy oleju napędowego zwanego eterem oksymetylenowym (OME). Badania drogowe potwierdziły, że 15-procentowa domieszka OME powoduje ograniczenie emisji dwutlenku węgla o około osiem gramów na kilometr.
Olej był testowany m.in. w pojeździe Super Clean Electrified Diesel, który przy stosowaniu domieszki OME wytwarza jeszcze mniej zanieczyszczeń. Dotychczasowe badania potwierdziły, że olej napędowy z 15-procentową domieszką OME jest już technicznie bezpieczny i może być stosowany we współczesnych silnikach wysokoprężnych.
Co istotne, dwutlenek węgla za spalin pochodzących z elektrowni lub hut może być wykorzystany do produkcji OME. Produkcja i spalanie OME są zatem praktycznie neutralne pod względem emisji CO2. W rezultacie ilość dwutlenku węgla powstającego przy stosowaniu oleju napędowego z domieszką OME proporcjonalnie się zmniejsza.
0 komentarzy dodaj komentarz