W 2016 roku firma Federal-Mogul Motorparts wydłużyła gwarancję na produkty marki MOOG do 3 lat. Elementy zostały także poddane modyfikacji w celu podniesienia ich żywotności i ułatwienia montażu.
Volkswagen, Seat – wydłużone spawy
Zadaniem specjalistów MOOG było wydłużenie żywotności wahacza trójkątnego do pojazdów Grupy Volkswagen. W tym celu wyraźnie wydłużono spawy (z 25,5 mm do 43,1 mm), co wzmocniło połączenie tulei i ramienia wahacza. Dodatkowo zoptymalizowano kształt pionowej tulei oraz wprowadzono nową mieszankę gumy. Zapobiega ona nadmiernym ruchom podczas pracy wahacza, a tym samym wydłuża czas eksploatacji.
Różne modele pojazdów – powłoka kataforetyczna
MOOG pokrywa swoje wahacze powłoką kataforetyczną. Malowanie tą metodą odbywa się z użyciem prądu elektrycznego. Cząsteczki farby przemieszczają się w polu elektrycznym, a dzięki ładunkowi farba dociera nawet do trudno dostępnych miejsc. Badania laboratoryjne wykazały, że malowany w ten sposób wahacz jest skutecznie zabezpieczony przed korozją nawet po uderzeniu ostrymi przedmiotami (na przykład odpryskującymi spod kół kamieniami).
Mercedes-Benz – zmiana konstrukcji osłony gumowej sworznia
MOOG zmienił konstrukcję gumowej osłony sworznia wahacza o aut Mercedesa takich jak CLS (219), Klasa E (W211, S211), Klasa S (W220) i roadstera SL R230. Zmiana kształtu osłony poprawiła jakość i wydłużyła czas eksploatacji części.
Różne modele pojazdów – trzpień sworznia z gniazdem imbusowym
Wiele wahaczy, końcówek drążka kierowniczego i łączników stabilizatora ma sworzeń kulowy z zaokrąglonym otworem w górnej części trzpienia. Podczas prac serwisowych zaokrąglony otwór nie pozwala mechanikowi zabezpieczyć sworznia kulowego przed obracaniem. MOOG wprowadził konstrukcję sworznia z sześciokątnym otworem. Modyfikacja taka pozwala mechanikom unieruchomić sworzeń za pomocą klucza imbusowego, co ułatwia i przyspiesza naprawę.
0 komentarzy dodaj komentarz