Aston Martin postanowił nawiązać współpracę z Dunlopem aby zyskać przewagę nad nowym zespołem Ford GT oraz rywalami takimi jak Ferrari i Porsche.
W pierwszym sezonie współpracy z marką Dunlop Motorsport zespół Aston Martin Racing zdobył dwa tytuły w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Nicki Thiim i Marco Sorensen sięgnęli po puchar wśród kierowców klasy GT, a następnie zespół zdobył trofeum w klasie GTE Pro.
Dunlop został również wybrany przez zwycięzcę klasy LMP1 Privateer cyklu WEC (Rebellion) i zwycięzcę klasy LMP2 (Alpine). W tych właśnie prototypowych kategoriach Dunlop spodziewa się postępów w osiągach, ponieważ nowe przepisy dla klasy LMP2 umożliwią przygotowanie mocniejszych samochodów o zwiększonej sile dociskowej. Stawia to nowe wyzwania przed producentami ogumienia w wyścigu, w którym trwałość opon i stabilność osiągów są głównymi elementami wpływającymi na końcowy sukces.
Dunlop testował opony na torach Sakhir (Bahrajn), Sebring (USA), Aragon (Hiszpania) i Paul Ricard (Francja) od końca sezonu 2016. W przypadku najnowszych samochodów klasy LMP2 czasy okrążeń zbliżyły się do wyników osiąganych przez zaawansowane samochody klasy LMP1 zaledwie cztery sezony temu.
Nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata rozpocznie się 10 kwietnia na torze Silverstone.
0 komentarzy dodaj komentarz