Kilka lat temu przepisy Polskiego Związku Motorowego zakazywały startu w rajdach samochodowych samochodom z zamontowaną butlą LPG. Do zawodów dopuszczane były auta z instalacją autogazu, jednak konieczne było demontowanie zbiornika.
Przepis dotyczył takich imprez samochodowych jak Sprint, Super Sprint oraz KJS, czyli Konkursowa Jazda Samochodem (a także innych, bazujących na ogólnych przepisach KJS). Sytuacja uległa zmianie w marcu 2012 roku. Zakaz startu aut wyposażonych w butle LPG prawdopodobnie związany był z fałszywym przekonaniem o możliwości wybuchu podczas zderzenia.
Niebezpieczeństwo w trakcie kolizji samochodów nie jest jedynym mitem związanym z instalacjami LPG. Wielu kierowców jest również zdania, że po montażu systemu zostaje zmniejszona dynamika jazdy. Nieodpowiednio dobrane oraz zamontowane instalacje gazowe rzeczywiście powodują straty mocy silnika przy zasilaniu LPG. Jednak w przypadku instalacji wyższej klasy montaż będzie miał miejsce w wyspecjalizowanym warsztacie, a to daje gwarancję zachowania dynamiki jazdy takiej jak przy silniku benzynowym lub wysokoprężnym.
Źródło materiału: AC S.A.
0 komentarzy dodaj komentarz