Rok 2016 był udany dla producentów i sprzedawców ogumienia,
W Polsce w kategorii opon do samochodów osobowych (w tym pojazdów SUV i lekkich dostawczych) wzrost sprzedaży w skali całego roku wyniósł 13 proc. W 4. kwartale 2016 roku wzrost osiągnął 18 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2015.
Pozytywnym trendem jest rosnąca sprzedaż opon z segmentu premium: wynik poprawił się o 14 proc. w skali roku. Z kolei sprzedaż opon klasy średniej wzrosła o 7 proc., a sprzedaż najtańszych opon budżetowych o 1 proc. Szczególnie wysokie wzrosty odnotowano w segmencie samochodów typu SUV, gdzie wzrost roczny wyniósł 20 proc., natomiast w pojazdach typu VAN i lekkich dostawczych wzrost osiągnął 11 proc.
Sukcesem zakończył się rok w segmencie opon motocyklowych i do skuterów. W tym przypadku rosnąca sprzedaż jest od kilku lat stałym trendem (59 proc. w skali roku oraz 82 proc. w porównaniu ostatniego kwartału lat 2016 i 2015).
Pozostałe kategorie ogumienia, czyli opony rolnicze i przemysłowe, znajdują się na minusie (zarówno w porównaniu kwartalnym, jak i rocznym). Sprzedaż opon rolniczych spadła o 23 proc. w ostatnim kwartale oraz o 18 proc. w skali roku. Sprzedaż opon przemysłowych spadła o 20 proc. w ostatnim kwartale oraz o 17 proc. w skali roku.
W Europie w przypadku opon do samochodów osobowych dynamika wzrostu jest nieco niższa. W ostatnim kwartale wzrost wyniósł 4 proc. (a w całym roku osiągnął on poziom 2 proc.).
Kategoria opon motocyklowych i do skuterów pomimo niewielkiego spadku w ostatnim kwartale (minus 1 proc.) jest na plusie w całym roku (4 proc.). Rosnąca sprzedaż jest również widoczna w sektorze opon ciężarowych: plus 7 proc. w porównaniu kwartalnym (4. kwartał lat 2015/2016) oraz plus 3 proc. w skali roku.
0 komentarzy dodaj komentarz