Fot. Continental, archiwum
Seminaryjną część spotkania wypełniły dwie atrakcyjne prelekcje i odpowiedzi przedstawicieli korporacji na liczne pytania dziennikarzy
Na początku grudnia 2009 r., w Eschborn (aglomeracja Frankfurtu nad Menem), odbyła się konferencja „Aftermarket-World”, na którą zaproszono dziennikarzy branżowych pism motoryzacyjnych z państw Unii Europejskiej.
Seminaryjną część spotkania rozpoczął Helmut Ernst – Vice President IAM w Continental Corporation, działającej obecnie na pięciu kontynentach świata. Przedstawił w swym wystąpieniu rolę i rangę marek ATE i VDO w globalnych strukturach firmy, a także ich rynkowe udziały w segmencie niezależnego aftermarketu (IAM).
Główną specjalnością ATE są podlegające eksploatacyjnemu zużyciu części samochodowych układów hamulcowych oraz technologie warsztatowe związane z ich obsługą. Kompleksowa oferta obejmuje hamulce tarczowe i bębnowe oraz wszystkie ich elementy, podzespoły hydrauliczne układów hamulcowych i sprzęgieł, elektroniczne komponenty systemów hamowania, płyny hamulcowe, a także specjalistyczny sprzęt warsztatowy do obsługi i napraw hamulców. ATE jako dostawca systemów hamulcowych fabrycznie montowanych w pojazdach (OEM) plasuje się na pierwszym miejscu w świecie (drugim w segmencie elektronicznych systemów hamulcowych). Na niezależnym rynku aftermarketowym zajmuje w tym zakresie pierwsze miejsce w Niemczech, drugie w Europie i dziesiąte na świecie. Produkty tej marki pokrywają potrzeby aż 95% współczesnego parku samochodowego.
VDO z kolei jest dostawcą systemów paliwowych (w tym instalacji wtryskowych common rail), regulatorów, czujników i urządzeń wykonawczych do elektronicznego zarządzania pracą silników, innych samochodowych elementów elektrycznych i elektronicznych oraz uniwersalnego sprzętu diagnostycznego dla motoryzacyjnych warsztatów i serwisów. Wartość sprzedaży produktów obu marek nieprzerwanie rośnie przez kolejne lata ich funkcjonowania w ramach korporacji Continental, także i w obecnym kryzysowym okresie. Niesłabnące tempo jej rozwoju przewidują też plany strategiczne na lata 2010-2013.
Bardziej szczegółowym przeglądem oferty ATE/VDO, a wśród nich zwłaszcza technicznych i rynkowych nowości, zajął się w swej prezentacji Stefan Doetsch – Director Product Management &Portfolio IAM. W pierwszym rzędzie omówił zalety najnowszej generacji powlekanych tarcz hamulcowych, których udział w ogólnym asortymencie tego rodzaju produktów ATE ma wzrosnąć na koniec roku 2010 aż do 70%. Wśród bardzo bogatej gamy produktów VDO szczególną uwagę poświęcił sondom lambda oraz przyrządom i systemom do diagnostyki pojazdów. Praktyczne działanie sprzętu diagnostycznego i warsztatowego obu marek prezentowane było następnie w firmowym Centrum Szkoleniowym, zarówno podczas rzeczywistego testowania pojazdów, jak i przy wykorzystaniu specjalnych symulatorów, umożliwiających programowanie sytuacji ekstremalnych w samochodowych instalacjach i systemach.
Podczas zwiedzania Centrum Szkoleniowego ATE w Eschborn poszczególne urządzenia
demonstrowano kolejno zmieniającym się grupom gości
Tymczasem w sąsiednich pomieszczeniach odbywały się normalne zajęcia szkoleniowe
dla samochodowych mechaników i mechatroników
0 komentarzy dodaj komentarz