Na targach Techno-Classica, które odbyły się w kwietniu w niemieckim Essen, firma Bilstein zaprezentowała możliwości wykorzystania swoich amortyzatorów w pojazdach klasycznych.
Na stoisku producenta pojawiła się Lancia Beta Monte Carlo. W 1981 roku tym właśnie autem startował Hans Heyer w Wyścigowych Mistrzostwach Niemiec. Bilstein zaprojektował i zbudował do pojazdu gwintowane amortyzatory i sprężyny.
Dział zamówień specjalnych na przykładzie Alfy Romeo Giulii prezentował czym jest seria amortyzatorów B6. Wymieniając oryginalne amortyzatory na wersję B6 można znacząco poprawić sposób, w jaki auto się prowadzi i to bez znaczącego pogorszenia komfortu jazdy.
Amortyzatory B6 równie dobrze sprawdzają się w klasycznych autach sportowych, takich jak Porsche 911/912.
Dział zamówień specjalnych zademonstrował zawieszenia gwintowane będące hybrydą elementów z zestawów B14 i B16. Producent nie zapomniał też o użytkownikach youngtimerów lubiących dynamiczną jazdę, ale nie kosztem utraty oryginalnego charakteru auta. Do BMW serii 3 E30 i E36 lat 80. i 90. dobrą propozycja jest amortyzator Bilstein B8 pozwalający na lekkie obniżenie auta. Z kolei do BMW serii 02 Bilstein produkuje specjalnie zaprojektowane kompletne zawieszenie gwintowane.
Nagrodą za osiągnięcia dla Bilsteina jest siódme już zwycięstwo w plebiscycie niemieckiego magazynu "MotorKlassik". Ponad 22 tys. czytelników głosowało w kilku kategoriach dotyczących klasycznej motoryzacji, a 65,5 % z nich wskazało Bilsteina jako najlepszą firmę w kategorii zawieszeń.
Produkty Bilsteina nie są zarezerwowane jedynie dla właścicieli aut zachodnich. Firma oferuje również amortyzatory do produktów FSO, "malucha" oraz klasycznych modeli Skody czy Łady. W katalogu można znaleźć też części do bardzo rzadkich w Europie aut japońskich z lat 60. czy 70.
0 komentarzy dodaj komentarz