Wysoka jakość rozrywki i wiele funkcji w jednym urządzeniu – taki cel przyświecał inżynierom Continentala podczas pracy nad nową platformą radiową.
Współczesne radio samochodowe jest multimedialnym centrum rozrywki, które musi sprostać różnym wymaganiom. Oprócz zapewnienia podstawowych funkcji, jak radio cyfrowe, pozwalające na odbiór AM i FM, obsługę zestawu głośnomówiącego czy sygnału audio z wielu źródeł, ważne jest także odpowiednie wzornictwo. Kierowcy cenią duże ekrany dotykowe oraz wygodne klawisze.
Samochodowa platforma radiowa Continentala zapewnia komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami za pomocą jednego procesora. Pozwala to na ograniczenie liczby obsługiwanych urządzeń do niezbędnego minimum. Ponieważ kierowcy korzystają głównie z cyfrowych urządzeń i technologii Bluetooth lub łącza USB/iPod, nowa platforma radiowa nie zawiera odtwarzacza CD. Została za to wyposażona w płaski panel przedni o grubości 40 mm z ekranem dotykowym o rozdzielczości HD i wzmacniacze klasy D. Pozwala to producentom pojazdów na większą swobodę w projektowaniu wnętrz.
Wielordzeniowy procesor obsługuje wszystkie funkcje interfejsu człowiek-maszyna związane z komunikacją oraz przetwarzaniem dźwięku, jak również zintegrowany układ sterowania i cyfrowy procesor sygnałowy (DSP) umożliwiający zastosowanie podstawowej technologii radiowej w nowej platformie – radia programowalnego (SDR).
SDR łączy standardy radia analogowego i cyfrowego, takie jak AM/FM, DAB/DAB+/ DMB, DRM oraz radio HD. Nowe standardy można uruchomić poprzez aktualizację oprogramowania w miarę jak stają się one dostępne w różnych regionach.
Firma Continental wyprodukowała pierwsze radioodbiorniki samochodowe w 1953 r. w Wetzlar w Niemczech, a w 2011 r. zaprezentowała wysokiej klasy model, w którym zastosowano system DAB będący poprzednikiem obecnie stosowanego radia programowalnego.
Więcej informacji o nowej platformie radiowej Continentala można znaleźć na stronie continental-software-defined-radio.com.
0 komentarzy dodaj komentarz