Na targach CES 2016 firma Delphi pokaże systemy aktywnego bezpieczeństwa i autonomicznej jazdy oraz możliwość komunikacji pojazdu z innymi obiektami (V2E, Vehicle to Everything).
W trzy miesiące po przedstawieniu na targach CES 2015 eksperymentalny pojazd Delphi odbył najdłuższą w Ameryce Północnej autonomiczną podróż: przejazd z San Francisco do Nowego Jorku.
Wykorzystując rozmaite urządzenia, systemy i oprogramowanie pojazd Delphi może komunikować się z ulicznymi sygnalizatorami świetlnymi, znakami drogowymi, innymi pojazdami a nawet z pieszymi.
System komunikacji między pojazdami V2V pozwala wykryć obecność wszystkich pojazdów w bezpośrednim sąsiedztwie auta i może stwierdzić, kiedy jadący w pobliżu samochód zacznie wjeżdżać na ten sam pas, którym porusza się pojazd Delphi.
Głównymi elementami V2E są:
Przyjaciele, znajomi i rodzina kierowcy mogą ponadto otrzymać wiadomość o aktualnej lokalizacji pojazdu, tak by mogli poprosić kierowcę o podwiezienie.
Opracowany przez Delphi i pojawiający się po raz pierwszy w przemyśle samochodowym oryginalny sprzęt umożliwiający komunikację pomiędzy pojazdami (V2V, Vehicle to Vehicle) będzie montowany w systemie tempomatu Super Cruise Cadillaca CTS z rocznika 2017.
Delphi wykorzysta targi CES do zaprezentowania kilku innych rozwiązań, takich jak bezdotykowy kokpit. Wykorzystuje on system ukrytych kamer reagujących na podczerwień do śledzenia na co w danym momencie spogląda kierowca i wyciąga wnioski dotyczące tego, jakie regulacje systemu informacji i rozrywki winny zostać wykonane.
0 komentarzy dodaj komentarz