Firmy Delphi i Tula pracują nad technologiami, które pozwolą uzyskać ekonomikę spalania lepszą o 15–20%.
W nowoczesnych silnikach benzynowych mieszanka paliwa i powietrza jest starannie kontrolowana w celu osiągnięcia odpowiednich proporcji. Moc silnika jest kontrolowana poprzez ograniczenie dopływu powietrza. W większości sytuacji przepustnica pozostaje niemal całkowicie zamknięta, co powinno obniżać zużycie paliwa. Firma Tula opracowała natomiast system, w którym przepustnica jest niemal całkowicie otwarta. Specjalne oprogramowanie jest wykorzystywane do sterowania liczbą pracujących cylindrów, odcinając pracę tych, które są w danym momencie zbyteczne. W takim przypadku pojazd wykorzystuje minimalną liczbę cylindrów potrzebną do uzyskania wymaganego momentu obrotowego.
Metodę opartą na sterowaniu przy użyciu opracowanego prze firmę Tula oprogramowania nazwano Dynamic Skip Fire. System testowano na silniku V-8 o pojemności 6,2 litra, ale może on być stosowany we wszystkich silnikach spalinowych. Co ważne, Dynamic Skip Fire stanowi uzupełnienie downsizingu silników GDi z turbosprężarką.
Inżynierowie firm Delphi i Tula pracują teraz nad pojazdem demonstracyjnym wyposażonym w silnik turbo GDi. Specjaliści mają nadzieję, że do przyszłego roku będą w stanie wykazać, że system Dynamic Skip Fire umożliwia uzyskanie 10% oszczędności w ilości spalanego paliwa w średniej wielkości samochodach, napędzanych 4-cylindrowym silnikiem 1,8L z turbosprężarką.
0 komentarzy dodaj komentarz