strona główna Wyposażenie Telematyka dla niezależnych?
2015-10-06, ostatnia aktualizacja 2015-10-06 06:24

Telematyka dla niezależnych?

Miniaturowy moduł komunikacyjny pobiera i emituje wszystkie dane z gniazda OBD

Texa

Miniaturowy moduł komunikacyjny pobiera i emituje wszystkie dane z gniazda OBD

Opatentowane urządzenie Texa CARe zapewnia bezpieczeństwo osobiste podróżujących samochodem. W razie wypadku informuje o nim centrum operacyjne Texa czynne przez 24 h na dobę.

Może być jednak także bezpośrednim łącznikiem pomiędzy właścicielem (kierowcą) samochodu a stale obsługującym go warsztatem, którego personel ma w czasie rzeczywistym dostęp do informacji o awariach i usterkach skomunikowanego z nim pojazdu.

Podstawowe funkcje

Zminiaturyzowany moduł Texa CARe instaluje się w samochodowym gnieździe diagnostycznym OBD. Po podłączeniu i skonfigurowaniu może się on komunikować z różnymi systemami sterowania obecnymi w pojeździe oraz za pośrednictwem Bluetooth ze smartfonem kierowcy, używanym jako wyświetlacz i równocześnie telefon komórkowy, automatycznie łączący się z odpowiednim warsztatem, a w razie wypadku też z centralą operacyjną Texa.

Texa CARe służy nie tylko bezpieczeństwu w razie wypadku lub nagłej awarii, lecz również stale monitoruje stan techniczny samochodu, aby można nim było podróżować bez obaw. Po podłączeniu do samochodu wymienia informacje z systemami elektronicznymi, tak jak wszechstronne narzędzie diagnostyczne.

Zasady korzystania

System ten jako produkt będzie dostępny na rynku od 2016 roku na zasadzie opłat abonamentowych.

Warsztaty, które zainstalują Texa CARe poprzez Internet, będą miały wgląd w czasie rzeczywistym na PC lub na testerze w stan techniczny samochodów swoich klientów. Mogą otrzymywać informacje o ewentualnych błędach danego systemu oraz informacje o zbliżającym się przeglądzie okresowym, terminowych czynnościach obsługowych itp. Umożliwia to im natychmiastową interwencję w celu usunięcia usterki, zwłaszcza gdy zagraża ona bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Texa

Interfejs TEXA CARe do zdalnego monitoringu pojazdu

Z kolei kierowcy samochodów i ich pasażerowie w przypadku drogowej kolizji, awarii pojazdu lub innej sytuacji zagrożenia niezwiązanej z wypadkiem, mogą zwracać się o pomoc do centrum operacyjnego Texa w trybie automatycznym lub na życzenie indywidualne.

Texa CARe stanowi również bardzo cenne uproszczenie organizacji przeglądów i napraw samochodów. Monitoruje bowiem zużycie ich komponentów, aby w razie potrzeby podjąć odpowiednie kroki. Przypomina zainteresowanym poprzez prosty komunikat na smartfonie o terminach przeglądów, wymian oleju, akumulatorów, opon itp. W ten sam sposób, informuje o terminach przeglądu rejestracyjnego, ubezpieczenia czy innych czynnościach związanych z użytkowaniem pojazdu.

Korzyści niezależnych warsztatów

Będą one w stanie sprzedawać i instalować produkt Texa CARe potencjalnie wszystkim swoim stałym klientom, a potem zdalnie monitorować stan techniczny przystosowanych do takiej współpracy pojazdów.

Późniejsze wspieranie klienta w trudnych sytuacjach związanych z nieprawidłowym działaniem pojazdu tworzy i umacnia partnerskie więzi. Warsztat, odpowiednio wcześnie poinformowany o niesprawności nadzorowanego samochodu, może przygotować się na jego przyjęcie, oszczędzając klientowi kłopotliwego oczekiwania na wolne stanowisko diagnostyczne lub naprawcze.

Podobne znaczenie dla pozyskiwania szerokich kręgów stałej klienteli ma jej informowanie z odpowiednim wyprzedzeniem o zbliżających się terminach przeglądów i okresowej obsługi połączone z wysłaniem stosownej oferty. Nawiązane w ten sposób stałe kontakty pozwalają też prowadzić aktywny marketing kierowany bezpośrednio do klienta, a także na udzielanie dodatkowych okresów gwarancyjnych dotyczących wybranych podzespołów pojazdu oraz wydawanie certyfikatów poświadczających aktualny stan techniczny nadzorowanych samochodów.

Texa

Texa

Dane z interfejsu przekazywane są do smartfona kierowcy i równocześnie do nadzorującego pojazd warsztatu oraz do centrum operacyjnego firmy Texa

Wszystkie te funkcje mogą znaleźć zastosowanie w zarządzaniu obsługą całej floty pojazdów za pomocą jednego oprogramowania dotyczącego terminowych czynności i aktualizacji ofert dodatkowych.

Korzyścią najważniejszą jest pozyskanie zaufania klientów i ich lojalnego przywiązania do opiekującego się nimi warsztatu.



Barbara Masłowska
Dyrektor zarządzający, Texa Poland



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2