Unia Europejska domaga się obniżenia poziomu emisji CO2 o ponad 25% do roku 2021, a nowe przepisy wprowadzane w Chinach i w USA będą wymagały ściślejszego monitorowania i ograniczania emisji CO2 w ciągu następnej dekady.
Zdaniem specjalistów Delphi w pojazdach, w których zastosowano system napędowy oparty na napięciu 48 woltów uzyskano 70% korzyści przy 30% poniesionych kosztów. Hybrydy działające na napięciu 48 woltów, przeznaczone do współpracy z silnikami Diesla i silnikami benzynowymi pozwalają na obniżenie poziomów emisji CO2 o wartość dwucyfrową. Odzyskują one energię, która normalnie jest tracona podczas hamowania pojazdu i dają dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach, poprawiając osiągi hybryd wyposażonych w system start-stop.
W przypadku systemów 48-woltowych kierowca nie traci nic z mocy i osiągów silnika, a zyskuje dzięki obniżeniu spalania wskutek zmniejszenia jednostki napędowej. Oczekuje się, że do roku 2025 na całym świecie hybrydy wyposażone w systemy działające na napięciu 48 woltów będą stanowiły około połowę wszystkich pojazdów hybrydowych.
0 komentarzy dodaj komentarz