Bosch opracował napęd hybrydowy, który opłaca się stosować także w mniejszych samochodach.
W przeciwieństwie do popularnych wysokonapięciowych układów hybrydowych 400 V nowy układ bazuje na niższym napięciu 48 V, czego efektem jest obniżenie kosztów jego podzespołów. Zamiast dużego silnika elektrycznego zastosowano specjalną wersję generatora o czterokrotnie wyższej mocy. Silnik-generator wykorzystuje układ pasowy do wspomagania silnika spalinowego mocą dochodzącą do 10 kW. Energoelektronika stanowi ogniwo łączące pomiędzy dodatkowym akumulatorem niskonapięciowymi i silnikiem-generatorem. Przetwornica DC/DC pozwala zasilać sieć 12 V pojazdu z sieci 48 V. Atutem są znacznie mniejsze rozmiary nowego akumulator litowo-jonowego.
Układ wejdzie do produkcji seryjnej wraz z następną generacją pojazdów i będzie kosztować ułamek dzisiejszej ceny systemów hybrydowych. Nowoczesne samochody mogą dzięki układowi hybrydowemu zaoszczędzić 15% paliwa.
Podczas tegorocznych targów IAA Bosch zaprezentuje także drugą generację podstawowego układu hybrydowego, która obecnie znajduje się jeszcze w fazie rozwoju. W prototypie wyższej mocy silnik-generator będzie połączony bezpośrednio ze skrzynią biegów, a nie, jak dotychczas, z silnikiem spalinowym. Dzięki temu układ ten będzie umożliwiał nie tylko okresowe wspomaganie elektryczne, lecz także jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy niższych prędkościach (na przykład w ruchu typu stop-and-go).
Wariant ten pozwoli także w samochodach niższej klasy średniej zastosować funkcję, która na targach IAA zadebiutuje w samochodach klasy wyższej: jest nią zdalnie sterowany asystent parkowania, który potrafi zaparkować pojazd za naciśnięciem przycisku (także w wąskim miejscu lub w garażu).
0 komentarzy dodaj komentarz