strona główna Aktualności Elektryczne układy kierownicze Boscha
2015-08-03, ostatnia aktualizacja 2015-08-03 06:00

Elektryczne układy kierownicze Boscha

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Elektryczne układy kierownicze jako niezbędny element systemów wspomagania kierowcy (takich jak asystent pasa ruchu lub parkowania) coraz częściej stają się standardowym wyposażeniem nowoczesnych samochodów.

W porównaniu z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy systemy elektryczne wpływają korzystnie na zużycie paliwa: pozwalają zaoszczędzić do 0,8 litra na 100 przejechanych kilometrów. O rosnącym znaczeniu elektrycznie wspomaganych układów kierowniczych świadczy fakt, że w lipcu linię produkcyjną Boscha w Schwäbisch Gmünd opuścił 50-milionowy układ Servolectric. Nastąpiło to w dwanaście lat po rozpoczęciu produkcji, a szefowie Boscha są pewni, że na następne 50 milionów układów nie trzeba będzie czekać kolejnych dwanaście lat.

Siedem na dziesięć układów kierowniczych firmy Bosch jest wspomaganych elektrycznie. W 2009 roku odsetek ten wynosił 40 proc. Elektryczne układy kierownicze Boscha są produkowane w Europie, Ameryce Północnej i Chinach.

Udziały rynkowe elektrycznych układów kierowniczych będą nadal rosnąć. Dla elektryfikacji i automatyzacji jazdy elektryczny układ kierowniczy jest kluczową technologią. Tylko układ wspomagany elektrycznie można zastosować w samochodach elektrycznych, ponieważ dla układu wspomaganego hydraulicznie nie jest dostępne zasilanie z silnika spalinowego.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2