Elektryczne układy kierownicze jako niezbędny element systemów wspomagania kierowcy (takich jak asystent pasa ruchu lub parkowania) coraz częściej stają się standardowym wyposażeniem nowoczesnych samochodów.
W porównaniu z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy systemy elektryczne wpływają korzystnie na zużycie paliwa: pozwalają zaoszczędzić do 0,8 litra na 100 przejechanych kilometrów. O rosnącym znaczeniu elektrycznie wspomaganych układów kierowniczych świadczy fakt, że w lipcu linię produkcyjną Boscha w Schwäbisch Gmünd opuścił 50-milionowy układ Servolectric. Nastąpiło to w dwanaście lat po rozpoczęciu produkcji, a szefowie Boscha są pewni, że na następne 50 milionów układów nie trzeba będzie czekać kolejnych dwanaście lat.
Siedem na dziesięć układów kierowniczych firmy Bosch jest wspomaganych elektrycznie. W 2009 roku odsetek ten wynosił 40 proc. Elektryczne układy kierownicze Boscha są produkowane w Europie, Ameryce Północnej i Chinach.
Udziały rynkowe elektrycznych układów kierowniczych będą nadal rosnąć. Dla elektryfikacji i automatyzacji jazdy elektryczny układ kierowniczy jest kluczową technologią. Tylko układ wspomagany elektrycznie można zastosować w samochodach elektrycznych, ponieważ dla układu wspomaganego hydraulicznie nie jest dostępne zasilanie z silnika spalinowego.
0 komentarzy dodaj komentarz