strona główna Nowości rynkowe Nowe produkty APP: linia Quartz
2015-04-07, ostatnia aktualizacja 2015-04-07 06:34

Nowe produkty APP: linia Quartz

Fot. Archiwum

Fot. Archiwum

Auto-Plast Produkt wprowadza na rynek nową linię produktów o nazwie APP Quartz. Zaczyna ją od lakieru bezbarwnego i utwardzacza, wkrótce będą następne produkty w linii.

Na prezentacji, która odbyła się 10 marca 2015 roku w siedzibie APP we Wrześni, pokazano lakier bezbarwny Quartz Q301 oraz utwardzacze Q3010 (normalny) i Q3011 (szybki, na chłodne dni – do 2°C). Akrylowy, bezbarwny lakier klasy 420 spełnia wymogi europejskie o lotnych związkach organicznych VOC.

Nowy lakier stosuje się w proporcjach 2:1 z utwardzaczem bez rozcieńczania, a czas użycia mieszanki przy 20°C wynosi 90 minut. Nakłada się ją na półtorej lub dwie warstwy. Czas schnięcia przy temperaturze lakierowanego elementu wynoszącej 60°C to 15 minut.

Krótki czas schnięcia jest – według Tomasza Gołdy, dyrektora Działu Zarządzania Produktem APP – ważną zaletą nowego lakieru. Tradycyjne lakiery wysychają po 30 minutach, więc skrócenie tego czasu o połowę pozwala lepiej wykorzystać kabinę lakierniczą. Lakierowanie jest możliwe z użyciem dyszy 1,2 lub 1,3. Zastosowanie mniejszej dyszy daje dodatkową oszczędność w postaci niższego zużycia preparatu, którą w APP oceniają na 30%. Lakier ma też długi czas odparowania: w trakcie wysychania odparowują wszystkie rozpuszczalniki i dopiero wtedy następuje "zamykanie" powierzchni.

APP

APP

Nowy lakier bezbarwny i utwardzacz firmy APP to pierwsze produkty z linii Quartz

Tomasz Gołda opowiada o drodze od 28 do 3000 produktów APP

Prace nad nowym lakierem trwały ponad rok. W tym czasie lakierowane elementy były między innymi sezonowane w różnych warunkach (na śniegu i deszczu), badano też niedosuszone elementy w celu zdobycia wiedzy, jak lakier reaguje na zarysowania, czy blaknie z czasem itd. Na różnych etapach przygotowań w pracach brało udział 14 osób, w tym na stałe trzej technicy.

Linia APP Quartz ma być grupą produktów z branży lakierniczej, autokosmetyki i BHP. W najbliższym czasie na rynku pojawi się kombinezon roboczy Quartz, a następnie trzykrokowy system polerski. Jakość tego ostatniego jest już sprawdzona i zatwierdzona, trwają jeszcze ostatnie ustalenia dotyczące komunikacji i dystrybucji nowego produktu.

APP działa we wszystkich obszarach rynku. Firma sprzedaje w segmencie C, czyli wśród małych warsztatów lakierniczych, w segmencie B, reprezentowanym przez dobrze wyposażone warsztaty, często z własnymi kabinami i wykwalifikowanym personelem, a także w segmencie A, czyli premium. Jak twierdzą w APP, ta ostatnia grupa odbiorców już od pewnego czasu poszukuje produktów odpowiadających jakością klasie A, lecz tańszych. Linia produktów APP Quartz jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie.

Od bagażnika po 15 tysięcy palet

Firma Auto-Plast Produkt powstała 21 lat temu i do dziś ma w stu procentach polski kapitał. Zaczęło się od bagażnika, później było kombi, jedna hala, druga hala... – Pewnego dnia 7 lat temu do starego magazynu wjechało 17 ciężarówek i nie byliśmy w stanie sobie z tym poradzić. Rozstawiliśmy 15 plandek i urządziliśmy nocleg – opowiada dyrektor Gołda. – Po dwóch latach w pododdziale Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej pod Wrześnią stanął biurowiec liczący 1200 m kw. powierzchni biurowej i hala magazynowa o powierzchni 12 tys. m kw., mieszcząca 15 tys. europalet. W samym dziale handlowym pracuje 60 osób. W innym miejscu we Wrześni mieszczą się centra szkoleniowe: z lakiernictwa, autodetailingu i napraw smart repair.

APP

APP

Piotr Olejnik, technik APP, prezentuje lakierowanie nowym produktem APP Quartz

W magazynie APP kilkanaście osób zajmuje się wysyłaniem paczek dla klientów

Firma zaczynała od 28 produktów, a dziś ma w ofercie 3000 indeksów, wprowadzając rocznie 300 nowych. APP to również sieć odbiorców w 22 krajach Europy – albo jest tam własny oddział, albo lokalny dystrybutor. Rozwija się sprzedaż elektroniczna e-commerce: od sierpnia 2014 działa serwis www.warsztat24.pl, zajmujący się dystrybucją produktów blacharsko-lakierniczych, zarówno własnych, jak i obcych. Wysyłka następuje najpóźniej po trzech godzinach. – Kupić może każdy, nawet drobny warsztat lakierniczy. Minimalne zamówienie to 500 ml z postąpieniem 100 ml. Klient zamawia podkład, farbę i lakier dla konkretnej marki i modelu, a następnego dnia kurier przywozi mu paczkę do zakładu.

W rękach właścicieli APP są też trzy inne spółki. NTS to ciężkie wyposażenie warsztatowe, jak kabiny lakiernicze, kompresory i instalacje pneumatyczne, a do tego serwis. XS Logistics świadczy usługi logistyczne, prowadząc magazyny własne (dla APP i NTS) oraz dla klientów zewnętrznych (z obsługą i wysyłką, również drobnicową). S-Plus zarządza siecią franczyzową ponad 70 punktów w całej Polsce zajmujących się autodetailingiem i naprawami typu smart repair.

  • 2017-10-26 11:17

    produkty app

    Arek C

    Produkty kiepskiej jakosci mialem i lakier bezbarwny i krazki scierne - o te classic takie brazowe to juz dno totralne.

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2