Rusza cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC 2015. Występujące w nim zespoły Volkswagen Motorsport i M-Sport postawiły na środki smarne marki Castrol.
W czasie zawodów cienka warstwa filmu olejowego rozdzielająca elementy silnika będzie musiała sobie poradzić z obciążeniami sięgającymi czasem nawet 10 ton na cm2. Jest to ciśnienie 4000 razy większe niż występujące w oponie. Olej musi sprostać takiemu wyzwaniu we wszystkich warunkach pogodowych i na każdej drodze.
Nowy sezon rozpocznie się tradycyjnie od Rajdu Monte Carlo. Kolejne eliminacje odbędą się w Portugalii, Włoszech, Polsce i Finlandii, a później w Australii i Wielkiej Brytanii. Kierowców czekają tam głównie szutrowe odcinki; na drugą część sezonu zaplanowano też dwa rajdy typowo "asfaltowe" – w Niemczech i Francji. Natomiast w Rajdzie Hiszpanii zostaną połączone asfalt i szuter.
0 komentarzy dodaj komentarz