Urodzony w Los Angeles Craig Breedlove pobił kilka rekordów prędkości dzięki współpracy z Goodyearem.
Pod koniec lat 50. Breedlove podjął pracę w firmie Douglas Aircraft w Santa Monica, gdzie wykazał się talentem inżynierskim. Każdą wolną chwilę spędzał jednak na projektowaniu własnego pojazdu, któremu nadał nazwę "Spirit of America". Samochód miał jako pierwszy przekroczyć prędkość 400 mil na godzinę (641 km/h). Niestety, gdy planowany termin ukończenia "Spirit of America" był bliski, wyczerpały się gromadzone do lat fundusze. Konstruktor wysłał ofertę sponsorską do wielu koncernów motoryzacyjnych, na którą odpowiedziały tylko firmy Goodyear Tire and Rubber Company i Shell. Poza wsparciem finansowym przedsiębiorstwo oponiarskie zobowiązało się dostarczyć nieodpłatnie specjalne ogumienie. Jego lekka, a jednocześnie zwarta konstrukcja rekordowego ogumienia miała wytrzymać jazdę z prędkością ponad 800 km/h.
5 sierpnia 1963 r. Breedlove osiągnął na dnie jeziora Bonneville prędkość 407,45 mil na godzinę (655,73 km/h). 13 października 1964 r. udało się rozpędzić "Spirit of America" do 754,330 km/h. Niespełna 2 dni później C. Breedlove pobił własny wynik, osiągając 846,961 km/h.
Przygotowania do kolejnego rekordowego przejazdu trwały niemal rok. "Spirit of America Sonic I" 2 listopada 1965 roku pojechał na oponach Goodyeara z prędkością 893,963 km/h. Breedlove postanowił następnie przekroczyć 600 mil na godzinę; Goodyear po raz kolejny dostarczył specjalne ogumienie, którego wytrzymałość obliczono na 1000 km/h i 15 listopada 1965 r. "Spirit of America Sonic I" osiągnął 600,601 mil na godzinę (966,574 km/h).
0 komentarzy dodaj komentarz