Continental świętuje w tym roku wyprodukowanie 250 milionów elektronicznie sterowanych układów hamulcowych (Electronic Brake Systems, EBS).
Firm wytwarza układy EBS już od 30 lat. Stabilizują one pojazd przejmując niektóre funkcje w zakresie hamowania. Układy ABS (Anti-lock Brake System) i elektroniczne układy stabilizacyjne są jednymi z tych elementów, które mają największy wpływ na skrócenie drogi hamowania, poprawę stabilności na drodze i wpływają na poprawę komfortu jazdy.
Produkcja elektronicznie sterowanych układów hamulcowych rozpoczęła się w 1984 roku w zakładzie Rödelheim we Frankfurcie, w którym z linii produkcyjnej zjechał MKII – pierwszy opracowany przez firmę Continental układ blokowania kół podczas hamowania. MKII był jako pierwszy całkowicie zintegrowany z układem ABS, który standardowo montowano w pojazdach Lincoln Continental i Ford Scorpio. Jego masa wynosiła aż 11,5 kilograma.
Kolejne generacje układów EBS miały coraz mniejszą masę. MK 20, który wszedł do masowej produkcji w 1995 roku, ważył już zaledwie 2,7 kg. Z kolei dwukilogramowy MK 60 (sam układ ABS) zyskał w 2000 roku miano najlżejszego elektronicznie sterowanego układu hamulcowego na świecie. Dodanie elektronicznego układu stabilizacyjnego (Electronic Stability Control, ESC) zwiększyło jego masę tylko o 0,3 kg.
Od 2011 roku wytwarzana jest obecna generacja elektronicznie sterowanych układów hamulcowych o nazwie MK 100. Ich masa i wymiary zmniejszyły się w porównaniu z poprzednikami jeszcze o około jedną trzecią. Rodzina produktów MK 100 została skonstruowana w sposób modułowy, dzięki czemu producenci mogą konfigurować układy według własnych potrzeb.
W 1988 roku produkowano niecałe 500 tysięcy elektronicznie sterowanych układów hamulcowych, ale do 1998 roku liczba ta wzrosła dziesięciokrotnie. W latach 2002–2013 wytwarzano ponad dziesięć milionów układów EBS rocznie, a w 2013 roku liczba ta wzrosła dwukrotnie.
Elektronicznie sterowane układy hamulcowe Continentala są wytwarzane nie tylko we Frankfurcie, ale także w pięciu innych fabrykach zlokalizowanych w Japonii (Hamakita), Belgii (Mechelen), USA (Morganton), Chinach (Szanghaj) i Brazylii (Várzea Paulista).
W Europie każdy pojazd i każda ciężarówka zaprojektowane po listopadzie 2011 roku, muszą być wyposażone seryjnie w układ ESC. Począwszy od listopada 2014 roku stosowanie układu ESC będzie obowiązkowe w Europie we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach. Podobne przepisy obowiązują także w Japonii. Od września 2011 roku w USA, a od stycznia 2012 roku także w Korei Południowej układy ESC muszą być montowane we wszystkich pojazdach o masie do 4,5 tony.
Continental Bezpieczeństwo ABS ESC Electronic Stability Control Electronic Brake Systems EBS Anti-lock Brake System
0 komentarzy dodaj komentarz