Na targach IAA Commercial Vehicle firma Delphi przedstawiła szczegóły systemów wtrysku paliwa nowej generacji, które będą montowane w pojazdach użytkowych średniej wielkości i w pojazdach z segmentu heavy duty.
Nowa rodzina wysokowydajnych systemów common rail do silników wysokoprężnych zapewnia osiągnięcie wysokiego poziomu kontroli nad wtryskiwanym paliwem przy ciśnieniach dochodzących nawet do 2400 barów. Pozwala to producentom pojazdów na zapewnienie odpowiednich osiągów przy jednoczesnym spełnieniu obowiązujących przepisów dotyczących poziomów emisji zanieczyszczeń. Modułowa konstrukcja wykorzystuje wspólne elementy, umożliwiając znaczące skalowanie układu, podczas gdy oferowana architektura systemów pozwala na ich opłacalne zintegrowanie z istniejącymi silnikami.
System bazuje na układzie nowych, solenoidowych wtryskiwaczy, umożliwiających uzyskanie bardzo niewielkiego odstępu czasu pomiędzy kolejnymi wtryskami, co z kolei daje dobrą kontrolę nad procesem wtrysku, poprawia ekonomikę spalania i obniża poziom hałasu. Zaprezentowane systemy będą montowane w pojazdach użytkowych od roku 2015.
Podczas targów miał także miejsce debiut drugiej generacji wtryskiwaczy HPDI Delphi, przeznaczonych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym. System został opracowany wspólnie z firmą Westport Innovations. Technologia ta umożliwi producentom samochodów ciężarowych znaczną poprawę ekonomiki spalania. Układy zostaną wdrożone do produkcji w roku 2016.
0 komentarzy dodaj komentarz