Firma Continental opracowała układ sterowania do najnowszej generacji 7-stopniowej półautomatycznej skrzyni biegów Audi z podwójnym sprzęgłem S-tronic, automatyczną przekładnią i przednim napędem.
Głównym zadaniem nowego układu sterowania jest zapewnienie wszystkich funkcji napędu. Wiąże się to z przetwarzaniem informacji dostarczanych przez czujniki i zapewnieniem współdziałania wielu siłowników. Wszystkie elementy zostały umieszczone w obudowie instalacyjnej o niewielkich rozmiarach. Nowa 7-stopniowa półautomatyczna skrzynia biegów S-tronic jest częścią modułowej platformy podłogowej z poprzecznie ustawionym silnikiem. W związku z tym jej konstrukcja jest zwarta i nie ma w niej wiele miejsca na rozbudowany układ sterowania. Poza tym nowy układ sterowania skrzynią biegów obsługuje elektryczną pompę olejową. Jej bezszczotkowy silnik zapewnia moc niezbędną do dostarczenia odpowiedniej ilości oleju do podwójnego sprzęgła i siłowników przekładniowych.
Układ sterowania skrzynią biegów spełnia nowe wymagania bezpieczeństwa funkcjonalnego określone w normie ISO 26262 ASIL-D.
0 komentarzy dodaj komentarz