Z okazji 40-lecia BMW serii 3 firma Hella opracowała do najnowszej wersji tego modelu oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne.
Użytkownik ma do wyboru jeden z trzech rodzajów reflektorów przednich: halogenowe z wzorem "Angel eyes" do jazdy dziennej, ksenonowe oraz w pełni LED-owe. Oświetlenie samodzielnie dostosowuje natężenie oraz sposób świecenia zależnie od tego, czy kierowca jedzie w mieście, czy też jest w trasie. Dodatkowo asystent świateł drogowych dba o to, aby nie oślepiać uczestników ruchu nadjeżdżających z naprzeciwka. Reflektory LED mają możliwość dzielenia wiązki, by przy włączonych na stałe światłach drogowych nie oślepiały one pojazdów nadjeżdżających z przeciwnego kierunku przy ciągłym oświetlaniu przeszkód znajdujących się do 400 metrów przed samochodem.
Zaletą zaproponowanego przez firmę Hella oświetlenia wnętrza BMW jest zbliżeniowy wyłącznik lampek sufitowych. Po przysunięciu ręki do czujnika znajdującego się w wewnętrznej lampce włącza się lub wyłącza oświetlenie w kabinie samochodu.
Z kolei na ciemnym parkingu pomocny będzie system Helli wprowadzony w nowych BMW serii 7: wystarczy wcisnąć przycisk znajdujący się w kluczyku, aby samochód został podświetlony z obu stron. Dodatkowe LED-owe oświetlenie umieszczone jest w progach po obu stronach samochodu. Poszukiwanie auta ułatwia jasno oświetlony obszar o promieniu 4 metrów. W systemie zastosowano układ wielu mikrosoczewek, co daje duże natężenie emitowanego światła. Zabrudzenie panelu LED w kilku miejscach nie powoduje znacznego obniżenia poziomu oświetlenia: kilka innych soczewek zawsze skierowanych jest w tym samym kierunku.
Także firma Audi postanowiła w nowym modelu A4 wykorzystać technologię LED. Podobnie jak w przypadku BWM serii 3 wykorzystywany jest dynamiczny, pracujący w czasie rzeczywistym system adaptacyjny dostosowujący oświetlenie do aktualnego natężenia ruchu i rodzaju drogi.
0 komentarzy dodaj komentarz