Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Motor Show w Genewie firma TRW Automotive zaprezentowała nowy projekt kierownicy. Zamontowano ją w samochodzie pokazowym Rinspeed XchangE.
W urządzeniu zastosowano wiele innowacji, takich jak system wykrywania uchwytu kierownicy, wspomagający kierowcę w czasie jazdy w trybie automatycznym i półautomatycznym. Kierowca może zdecydować, czy chce prowadzić pojazd samodzielnie, oddać kontrolę nad nim siedzącemu obok pasażerowi, czy włączyć tryb jazdy automatycznej, w którym pojazd prowadzi się sam.
Wyświetlacz Drive Mode Manager (DMM) umieszczony w górnej części kierownicy w trybie jazdy automatycznej wyświetla literę "A". Kiedy kierowca dotknie kierownicy, wyświetlona zostaje litera "M" (tryb manualny), sygnalizując gotowość przekazania kierowcy kontroli nad pojazdem. Dopiero jednak dotknięcie przełącznika Push to Drive (PTD) powoduje odzyskanie pełnej kontroli przez kierowcę. Kiedy kierowca zdejmie ręce z kierownicy, litera "M" na wyświetlaczu zmieni się na "A", a pojazd przejdzie w tryb jazdy automatycznej.
Przełączniki kierunkowskazów są delikatnie podświetlone na biało, a po włączeniu kierunkowskazu odpowiednia strzałka (w lewo lub w prawo) zaczyna migać. Elektroniczny klakson (EHS) można włączyć, dotykając przewodzącej części pokrywy poduszki powietrznej stanowiącej część kierownicy. Za pomocą przełączników na kierownicy kierowca obsługuje też skrzynię biegów, może wybrać tryb postoju, neutralny oraz tryb jazdy do przodu lub do tyłu.
0 komentarzy dodaj komentarz