Firma TRW Automotive jest dostawcą układu EPHS (elektrohydraulicznego systemu wspomagania układu kierowniczego) do najnowszego modelu LaFerrari – pierwszego pojazdu marki Ferrari wyposażonego w napęd hybrydowy.
W porównaniu z tradycyjnymi hydraulicznymi układami wspomagania układu kierowniczego system EPHS produkcji TRW zapewnia ograniczenie zużycia paliwa o 0,3 l/100 km i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o około 7 g/km. Zastosowana technologia przynosi korzyści w zakresie oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2 porównywalne z układami wspomagania w pełni elektrycznymi.
System EPHS marki TRW składa się z zespołu pompy hydraulicznej o kompaktowej budowie (MPU), połączonej z silnikiem elektrycznym. Podobnie jak inne układy elektryczne, EPHS pracuje niezależnie od silnika spalinowego pojazdu.
Poza oszczędnością paliwa i komfortem jazdy EPHS oferuje również możliwość proporcjonalnego doboru siły wspomagania do prędkości pojazdu. W efekcie system EPHS potrafi dostosować się do różnych warunków jazdy, ułatwiając parkowanie i podróżowanie po mieście, oraz gwarantując stabilność przy wyższych prędkościach. EPHS obsługuje ponadto funkcję stopniowania poziomów wspomagania, działającą z wykorzystaniem przekazywanych przez inne podzespoły informacji o obciążeniu pojazdu.
0 komentarzy dodaj komentarz