Ten pojazd jest równocześnie mobilną mieszalnią lakierów i ośrodkiem instruktażowo-konsultacyjnym, rozwiązującym na miejscu problemy polskich lakierni samochodowych korzystających z systemów Cromax.
Funkcje Demo Vana i terenową pracę doradców technicznych marki Cromax przedstawiamy na przykładzie ich jednodniowego pobytu w Gdyni, w firmie Euro-Car, czyli u autoryzowanego dealera i serwisanta samochodów marki Ford.
Wizyta rozpoczyna się od zwiedzenia Demo Vana przez personel Euro-Caru. Szczery podziw gdyńskich lakierników budzi to mobilne centrum szkoleniowe, w którym mieści się cała mieszalnia i pełne wyposażenie wzorcowej lakierni, a więc szlifierki, odkurzacze, pistolety natryskowe, elektroniczna waga, a także lakierniczy spektrofotometr ChromaVision marki Cromax.
Lakiernicy Euro-Caru mają akurat pełne ręce roboty, gdyż w strefie przygotowawczej oraz w lakierni stoi w sumie dziewięć samochodów czekających na lakierniczą naprawę.
Na pierwszy ogień idzie Volvo C30, kod koloru 490. Auto ma uszkodzony tylny, prawy błotnik. Naprawa obejmuje także jego cieniowanie oraz lakierowanie całościowe przy użyciu lakieru bezbarwnego 3760S. Kolejnymi autami są: VW Golf – kolor L041, Ford Focus – Moondust Silver Effect, Renault Scenic – B66, Ford Transit – Frozen White, Ford Mondeo – Midnight Sky Effect i Mitsubishi Outlander – kolor X42.
Kolory srebrne mają coraz więcej subtelnych odcieni
Pierwszą prezentację wodorozcieńczalnego systemu bazowego Cromax Pro, którego mieszalnik znajduje się w DemoVanie, przeprowadza w całości doradca techniczny tej marki, a miejscowi lakiernicy bacznie obserwują jego działania. Pytają przy tym m.in. o właściwości stosowanych produktów i sposób ich aplikacji.
Następne prezentacje – naprawy uszkodzonych samochodów oczekujących w kolejce w lakierni Euro-Caru, są prowadzone wspólnie przez doradcę lakierników zakładu. Jest to okazja do praktycznego zapoznania się z produktami systemu Cromax Pro znajdującymi się w mobilnym centrum szkoleniowym oraz możliwość weryfikacji wyników uzyskanych podczas pierwszego pokazu.
Promotor przyczepności łączy dowolny plastik z powłoką (z lewej). Zamiast promotora można stosować uniwersalne podkłady
Każda prezentacja przebiega według planu, a rozpoczyna ją dobór koloru. Tutaj tradycja łączy się z innowacją. Technik korzysta ze standardowych fiszek oraz nowoczesnego, opatentowanego przez Cromax urządzenia – spektrofotometru ChromaVision.
Kolejnym etapem jest przygotowanie i aplikacja produktów lakierniczych w kolejności:
Po każdej wykonanej prezentacji lakiernicy odwiedzanego zakładu wraz z doradcą technicznym dokonują szczegółowego omówienia wyników, oceniając przy tym system Cromax Pro i jego poszczególne produkty.
Po piątej z rzędu naprawie następuje przełomowy moment. Okazuje się bowiem, że w tym samym czasie inne systemy pozwoliłyby na wykonanie jedynie trzech napraw. Jest to więc dla warsztatu znaczna oszczędność, przekładająca się bezpośrednio na możliwość wykonywania większej liczby napraw.
Ponadto system lakierniczy Cromax Pro, prócz większej wydajności wynikającej z krótszego czasu aplikacji, odznacza się również mniejszym zużyciem produktów. Lakiernicy sami zwracają uwagę na fakt, iż przy aplikacji lakieru bazowego na 1,5 warstwy w systemie "mokro na mokro", zamiast standardowo na 3 warstwy, nie traci się czasu na odparowanie międzywarstwowe.
Wizyty DemoVana są również okazją do zapoznania uczestników tych spotkań z nowymi produktami i technologiami marki Cromax. Aktualną nowością rynkową są tu na przykład trzy srebrne komponenty, opracowane specjalnie dla kolejnej generacji lakieru bazowego Cromax Pro:
Te piękne, klarowne komponenty dodatkowo poszerzają bardzo bogatą ofertę kolorów, zawierają bowiem gładkie cząsteczki, które przy świetle słonecznym dają jasny i silny połysk. Wykazują także większą zmienność barwy, zależną od kąta patrzenia. Na rynki europejskie wprowadzono je w wygodnych litrowych puszkach, a ich receptury dostępne są online za pośrednictwem internetowego systemu wyszukiwania kolorów (www.cromax.com). Produkty te, dostępne również w Azji, wykorzystywane są przez producentów samochodów: Kia, Hyundai i Nissan.
Nowość technologiczna dotyczy naprawy elementów z tworzyw sztucznych. Marka Cromax dostarcza w tym zakresie specjalne produkty oraz rozwiązania umożliwiające skuteczną i wydajną renowację plastikowych części nadwozi pod warunkiem przestrzegania tzw. "złotych zasad". Pierwsza z nich nakazuje usunąć wszelkie zanieczyszczenia z uszkodzonych elementów poprzez ich umycie ciepłą wodą z mydłem, a potem dokładne osuszenie czystą ściereczką lub przy użyciu czystego, sprężonego powietrza.
W następnej kolejności konieczne jest użycie odtłuszczacza antystatycznego 3950S w celu uodpornienia powierzchni na przywieranie kurzu i usunięcia z niej ładunków elektrostatycznych.
Marka Cromax oferuje dwa rozwiązania, które nadają się do stosowania na wszystkich, powszechnie montowanych na pojazdach elementach z tworzywa sztucznego. Pierwsze to podkład Universal 2K 901R (biały) lub 907R (czarny), przeznaczony do lakierniczych napraw wszelkich zewnętrznych części plastikowych w samochodach, zgodny z koncepcją ValueShade, umożliwiającą lepsze krycie lakieru nawierzchniowego. Podkład 901R/907R nie wymaga promotora przyczepności, więc możne być nanoszony bezpośrednio na czysty, przygotowany plastik, dzięki czemu warsztat lakierniczy nie musi magazynować dodatkowych produktów. Inną korzyścią jest zwiększona wydajność pracy lakiernika, ponieważ produkt nie wymaga szlifowania.
Marka Cromax to rzeczywiście więcej niż tylko lakier
Rozwiązaniem drugim jest właśnie promotor przyczepności do tworzyw sztucznych 800R (lub 800RA – wersja w aerozolu). Można go stosować bezpośrednio na dobrze odtłuszczone, nielaminowane tworzywo sztuczne. W przypadku korzystania z wersji 800R podkład powinien zostać uelastyczniony za pomocą dodatku 805R Flexible additive.
0 komentarzy dodaj komentarz