Firma Continental zaangażowała się w program społeczny Projekt Uere pomagający ubogim dzieciom z brazylijskiego Rio de Janeiro. Koncern wspiera również młodych sportowców, sponsorując Mistrzostwa Polski i Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka.
Projekt Uere powstał na wzór szkoły w jednej z fawel Rio, uczącej dzieci w wieku od 4 do 18 lat metodą Uere-Mello. Inicjatorką akcji jest Brazylijka Yvonne Bezerra de Mello. Jej badania pozwoliły stworzyć nową metodę nauki, która odpowiada potrzebom dzieci dotkniętych różnymi formami przemocy. Nowy sposób nauczania uwzględnia indywidualny czas koncentracji każdego dziecka i pozwala znacznie poprawić zdolności poznawcze i emocjonalne. Program nauczania obejmuje ustalony plan lekcji, wspólny posiłek, zajęcia z informatyki, muzyki, tańca i sportu, a także konsultacje przygotowujące uczniów do wejścia na rynek pracy. Szkoła utrzymuje się wyłącznie z datków i zapewnia opiekę, naukę oraz wyżywienie za zaledwie 100 reali miesięcznie na jedno dziecko.
Ponad połowa wsparcia finansowego Continentala dla Projektu Uere jest przeznaczana na wdrożenie programu e-learningowego. W ciągu kilku najbliższych lat pomoże on dotrzeć metodzie Uere-Mello do nawet 100 tysięcy uczniów.
Continental wspiera także młodych piłkarzy z domów dziecka. Od 2011 roku firma jest głównym sponsorem projektu, w ramach którego odbywają się rozgrywki młodzieży na szczeblu krajowym i światowym. W zeszłym roku w turnieju Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka wzięły udział 32 drużyny i ponad 320 chłopców i dziewcząt z całego kraju. Trwają już zapisy na tegoroczną, piątą edycję Mistrzostw, która odbędzie się 26 kwietnia w Warszawie. Najlepsi zawodnicy turnieju zostaną członkami reprezentacji Polski, która 26 i 27 lipca na stadionie warszawskiej Polonii weźmie udział w drugiej edycji Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka, wspieranych także przez firmę Continental.
0 komentarzy dodaj komentarz