Po raz pierwszy Fiat Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskiego salonu samochodowego w 1964 roku.
Dzięki pojemności skokowej wynoszącej 699,5 cm3 oraz maksymalnej mocy 30 KM, samochód ten osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i był doceniany ze względu na elastyczność i wszechstronność, zarówno w mieście, jak i na trasach mieszanych.
Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybierał Genewę na miejsce premiery nowego Abartha 695: 190 KM mocy i masa 997 kg sprawia, że model 695 biposto (wersja dwuosobowa) zapewnia najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0–100 km/h w 5,9 sekundy).
Carlo Abarth, twórca marki, wyznawał zasadę: "Niedziela na torze, a poniedziałek w biurze". Nowy Abarth 695 biposto łączy cechy samochodu drogowego i wyścigowego oraz daje szansę ścigania się w samochodzie stworzonym do codziennego użytku. Jest to pierwszy na świecie drogowy samochód wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi.
Ze świata wyścigów model 695 biposto odziedziczył przednią chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy marki Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini.
W pojeździe zwracają uwagę przednie szyby z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami i specjalny zestaw elementów stylizujących: zderzaki, boczne fartuchy, nadkola i spojlery ze wstawkami z włókna węglowego firmy Zender, wyprodukowanymi zgodnie z wytycznymi Centrum Stylu Abartha.
0 komentarzy dodaj komentarz