Model koncepcyjny I-PACE zwiastuje pierwszy w historii samochód Jaguara z napędem elektrycznym.
Ma to być elektryczny SUV o wysokich osiągach z nadwoziem typu "cab-forward", który łączy sylwetkę supersamochodu z osiągami auta sportowego i wszechstronnością pięciomiejscowego SUV-a.
Pierwszy elektryczny model brytyjskiej marki był wcześniej pokazywany tylko w Genewie i Frankfurcie. Obecnie auto pojawiło się w Polsce, gdzie miało premierę na II Międzynarodowych Targach EkoFlota.
Sylwetka I-PACE bardziej przypomina supersamochód C-X75 z silnikiem umieszczonym centralnie niż z tradycyjnego SUV-a. Dowodzą tego proporcje nadwozia z kabiną wysuniętą do przodu, dynamiczna linia, krzywa przednich błotników, potężne tylne błotniki oraz duże koła. Mimo to model koncepcyjny nie zajmuje więcej miejsca niż konwencjonalny SUV średniej wielkości. Duży rozstaw osi (2990 mm) zapewnia ilość miejsca we wnętrzu spotykaną zwykle w dużych SUV-ach i luksusowych limuzynach.
Przewidywany zasięg auta (powyżej 500 km w cyklu NEDC) pozwoli kierowcom pokonującym przeciętny dystans do pracy i z powrotem doładowywać samochód tylko raz w tygodniu.
Optymalizacja aerodynamiki nadwozia zapewniła niski współczynnik oporu powietrza (wynoszący zaledwie 0,29) i zainspirowała nowe akcenty stylistyczne, które podkreślają moc i osiągi pojazdu.
Elektryczne silniki na przedniej i tylnej osi generują łączną moc 400 KM i 700 Nm momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie typowe dla samochodów sportowych. Auto zachowuje przy tym zalety pojazdu z napędem na wszystkie koła.
Zestaw ekranów dotykowych, przełączników pojemnościowych oraz dotykowych analogowych elementów sterujących pomaga kierowcom bardziej intuicyjnie zarządzać samochodem.
I-PACE ma trafić do sprzedaży w 2018 roku.
Więcej informacji: http://newsrm.tv/to-ma-byc-polaczenie-ognia-i-wody-koncepcyjny-jaguar-i-pace-przyjechal-do-polski/
0 komentarzy dodaj komentarz