Firma Michelin, będąca partnerem Porsche w wyścigach długodystansowych, opracowała nowe opony do modelu 919 Hybrid.
Samochód wystartuje w tym roku m.in. w wyścigu Le Mans 24. Zgodnie z nowymi regulacjami dla pojazdów klasy LMP1 Michelin przygotował opony w rozmiarze 31/71–18, które będą wykorzystywane zarówno na przedniej, jak i tylnej osi.
Opony Michelina na sezon 2014 są o 15 procent (czyli o 5–6 centymetrów) węższe niż poprzednie gumy. Zmiana szerokości spowodowała zmniejszenie masy kompletu 4 opon o 8 kilogramów, co z kolei przełożyło się na zredukowanie oporu aerodynamicznego samochodu. Warto podkreślić, że zmniejszenie rozmiaru opon nie wpłynęło na ich wytrzymałość.
Osiągi i efektywność samochodów klasy LMP1 startujących w wyścigach długodystansowych zależy między innymi od masy pojazdów i ich aerodynamiki, które w znacznym stopniu wynikają z zastosowania konkretnych od opon. Dzięki odpowiedniej współpracy z zawieszeniem opony są w stanie zapewnić pojazdom wysokie osiągi nawet w zakrętach, w których przeciążenia przekraczają 3g.
Michelin współpracuje również z Porsche w przygotowaniu modelu 911 RSR do wyścigów długodystansowych w klasie GTE Pro. W ubiegłym roku Porsche 911 RSR na oponach Michelina wygrało wyścig Le Mans 24 w tej klasie; w tym roku celem jest powtórzenie sukcesu.
0 komentarzy dodaj komentarz