Zdecydowana większość kierowców docenia korzyści wynikające ze stosowania systemów wspomagających jazdę. Z badań firmy Continental wynika, że coraz więcej osób patrzy też przychylnie na systemy umożliwiające automatyczne prowadzenie samochodów.
Z analizy Continental Mobility Study 2013 wynika, że kierowcy z Niemiec, Japonii, USA i Chin zgodnie postrzegają systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy jako bardzo użyteczne. Największymi ich entuzjastami są kierowcy z Chin i Niemiec (93%). Najbardziej znane są: wspomaganie awaryjnego hamowania (85% w Japonii, 61% w Niemczech, 54% w USA i 38% w Chinach) oraz system stabilizacji trakcji (62% w Niemczech, 32% w Chinach, 19% w Japonii i 16% w USA).
Najwięcej okazji do korzystania z nowinek technicznych mają Chińczycy. Wynika to głównie z faktu, że 74% ich samochodów ma mniej niż 5 lat i zostały one fabrycznie wyposażone w systemy ostrzegające o zmianie pasa ruchu oraz wspomagające parkowanie.
Rosnąca liczba samochodów przyczyniła się do zmniejszenia kosztów technologii czujników, kamer i radarów, a tym samym do upowszechnienia systemów ułatwiających prowadzenie pojazdów. Jak wynika z raportu Continentala, docenia je 90% kierowców w Niemczech i Chinach, 84% w USA i 82% w Japonii. Do najczęściej wykorzystywanych udogodnień należą: kontrola prędkości, czujniki parkowania i tylne kamery cofania.
Największymi entuzjastami automatycznego prowadzenia są Chińczycy (79%) i Japończycy (77%). Amerykańscy kierowcy wciąż wolą trzymać ręce na kierownicy i ufają swoim umiejętnościom (85%). Ankietowani najchętniej korzystaliby w samochodzie z jakiegoś autopilota podczas jazdy w korku oraz na długich odcinkach autostrad. Chcieliby również, by ich auto potrafiło samodzielnie parkować.
Badanie Ankieta Analiza Continental Bezpieczeństwo Continental Mobility Study 2013 wspomaganie jazdy system stabilizacji trakcji wspomaganie awaryjnego hamowania autopilot automatyczne parkowanie
0 komentarzy dodaj komentarz