Nowy samochód BMW i3, pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu, ma specjalny układ kierowniczy, który produkowany jest wyłącznie w tyskiej i gliwickiej fabryce firmy Nexteer Automotive.
Co roku w polskich fabrykach Nexteera powstawać będzie 40 tysięcy sztuk elektrycznych systemów sterowania typu Single-Pinion EPS (Electric Power Steering), przeznaczonych dla BMW.
Montowany w BMW i3 układ EPS ma specjalną architekturę elektroniczną, pozwalającą na wprowadzanie nowych funkcji sterowania pojazdów. Systemy EPS firmy Nexteer szczególnie dobrze sprawdzają się w samochodach elektrycznych (EV) dzięki integracji systemów o dużej wydajności oraz małemu zapotrzebowaniu na energię w trybie oczekiwania. Tworząc nowe układy kierownicze inżynierowie Nexteera biorą pod uwagę założenia projektowe całego pojazdu, a nie tylko jego podzespołów odpowiedzialnych za prowadzenie. W rezultacie elektryczne układy kierownicze są w pełni zintegrowane z całą architekturą elektryczną auta.
W system Single-Pinion EPS firmy Nexteer Automotive wyposażony został także nowy model Mini Cooper (2014), który zadebiutował podczas wystawy Auto Show w Los Angeles w listopadzie ubiegłego roku.
0 komentarzy dodaj komentarz