strona główna Nowości rynkowe NSK przedstawia nowy układ kierowniczy
2014-01-14, ostatnia aktualizacja 2014-01-14 07:19

NSK przedstawia nowy układ kierowniczy

Fot. NSK

Fot. NSK

Japońska firma NSK opracowała nowy, elektronicznie sterowany system kolumny kierowniczej.

Układ jest oszczędniejszy i bezpieczniejszy niż poprzednie modele i nadaje się do wykorzystania w modułowych platformach podłogowych. Nowy system lepiej radzi sobie z nierównościami nawierzchni. Wyboje w jezdni są lepiej kompensowane; lepszy jest także kontakt z nawierzchnią, przez co zwiększa się komfort i bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od tradycyjnego wspomagania hydraulicznego siłownik elektryczny pozwala uniknąć dużych strat mocy w czasie działania przekładni. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu czujników oceniających opór przy skręcaniu kierownicą. Na podstawie ich wskazań silnik zostaje włączony, zapewniając odpowiedni poziom wspomagania. Wyeliminowanie strat energii oraz pompy hydraulicznej przekłada się na oszczędność paliwa (nawet o 4 procent) oraz na niższy poziom emisji CO2.

System kierowniczy został zoptymalizowany z myślą o modułowych platformach podłogowych i dzięki temu można go stosować w szerokiej gamie pojazdów – od najmniejszych kompaktów aż po obszerne minivany i SUV-y. Ta sama kolumna kierownicza będzie w stanie współpracować z większością samochodów.

NSK

Dzięki miniaturyzacji radiatorów rozpraszających ciepło i prostszej konstrukcji mechanizm realizujący komputerową kontrolę sterowania (ECU) stał się mniejszy i lżejszy o 24 procent w stosunku do poprzednika. Łączne zmniejszenie masy systemu wynosi nawet 10 procent. Zastosowanie mikrokomputera z dwoma wzajemnie monitorującymi swoją pracę procesorami sprawia, że ewentualna usterka układu jest wykrywana bardzo szybko.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2