Od wiosny 2009 roku firma Brembo dostarcza układy hamulcowe do wszystkich modeli marki Camaro. Znalazły się one m.in. w pojazdach Camaro SS, Camaro Convertible oraz Camaro ZL1 (580 KM).
Także Camaro Z/28, który zadebiutował na wystawie New York International Auto Show został wyposażony w układ hamulcowy Brembo. Dzięki zmianom w podwoziu Z/28 inżynierom Chevroleta udało się sprawić, że auto może osiągnąć przeciążenie boczne do 1,08 g. Nie bez znaczenia jest też ograniczenie masy (silnik Z/28 jest o około 136 kilogramów lżejszy od jednostki napędowej ZL1) oraz zwiększenie siły hamowania (przeciążenia mogą osiągnąć 1,5 g). Taką skuteczność uzyskano dzięki unikatowemu systemowi hamulcowemu firmy Brembo, przeznaczonemu do luksusowych samochodów o wysokich osiągach. Camaro Z28 pozostaje jedynym w swojej kategorii pojazdem z tarczami węglowo-ceramicznymi (394x36 mm z przodu i 390x32 mm z tyłu).
Do rozwoju hamulców węglowo-ceramicznych przyczyniło się doświadczenie inżynierów Brembo zdobyte w Formule 1. Teraz elementy takie pojawiają się w zwykłych samochodach seryjnych. Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe mają masę prawie o połowę mniejszą niż konwencjonalne, żeliwne odlewy. Zapewniają one jednocześnie skuteczniejsze hamowanie i dzięki temu znacznie poprawiają bezpieczeństwo jazdy. Podczas hamowania współczynnik tarcia jest wyższy o 10% w porównaniu z tarczami konwencjonalnymi, a temperatura pracy układu jest o 5% niższa.
Monoblokowe zaciski (sześciotłoczkowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu) zostały zaprojektowane tak, aby uzyskać jak największe ograniczenie masy i zmniejszenie oporów. Są to najsztywniejsze z dostępnych zacisków, odporne na zniekształcenia termiczne i znoszące wysoki moment obrotowy.
0 komentarzy dodaj komentarz