ContiTech
Podstawą praktycznych umiejętności serwisowych jest znajomość konstrukcji elementów nowoczesnych pojazdów
Idea skonstruowania samochodu "skrojonego na miarę", czyli dokładnie nadążającego za stale rosnącymi oczekiwaniami użytkowników, spędza sen z powiek wszystkim konstruktorom zaangażowanym w jego tworzenie.
Współczesny samochód powinien więc nie tylko spełniać bardzo wysokie normy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii, lecz także odpowiadać w pełni rozmaitym subiektywnym "zachciankom" klientów, takim jak komfort podróżowania, osiągi oraz wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Pogoń za konsumenckimi marzeniami trwa, co doskonale widać na ulicach naszych miast. Coraz śmielsze konstrukcje, sprawniejsze silniki i wygodniejsze wnętrza skutecznie przyciągają uwagę potencjalnych nabywców, którym nierzadko wydaje się wręcz, że widzą samochód idealnie dopasowany do ich osobistych potrzeb. Efekt ten w znacznej mierze wynika z dokonań firm dostarczających części do fabrycznego montażu pojazdów.
Oczywiście większość użytkowników samochodów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele potrzeba ludzkiego wysiłku i nakładów finansowych, by końcowy produkt satysfakcjonował ich w pełnym wymiarze. Każda, nawet najmniejsza część, jest w nim jak puzzel 3D. Musi posiadać odpowiedni kształt, wykonywać określone zadania oraz spełniać wszystkie, nawet najbardziej restrykcyjne normy. Musi więc przejść kilka rozwojowych etapów, począwszy od projektu, poprzez próby prototypów, aż do ostatecznych testów gotowej już konstrukcji. Tak też jest w przypadku wszystkich produktów z logo ContiTech.
Swą bogatą wiedzę w zakresie napędów rozrządu i osprzętu silników ContiTech udostępnia na firmowych szkoleniach
Koncern Continental ContiTech Power Transmision Group, jako wieloletni i czołowy dziś dostawca komponentów paskowych napędów osprzętu silników, posiada ogromne doświadczenie w projektowaniu i produkcji elementów z kauczuku oraz jego pochodnych. To pozwala mu kompleksowo doskonalić wytwarzane części od projektu, aż do ich sprzedaży na rynku przeznaczenia.
W firmowym laboratorium w Hanowerze na stanowiskach badawczych około sto silników pracuje nieustannie, testując paski napędowe oraz inne elementy napędu w skrajnych warunkach temperaturowych i higrometrycznych oraz przy zmiennych obciążeniach silnika, np. w systemie "start-stop" lub w przypadku uszkodzeń elementów współpracujących. Paski poddaje się również testom na: zrywanie, rozciągnie, zgniatanie, działanie czynników chemicznych etc. Następnym "morderczym" etapem prób są jazdy testowe. Samochody wyposażone w testowane paski przemierzają wyznaczone dystanse na specjalnym torze testowym, wypełniając systematycznie zaplanowane zadania. Po pozytywnym wyniku tych wszystkich badań nadchodzi czas ostatecznej i najważniejszej próby, jaką dla każdego produktu jest zawsze rynek. Klienci, zarówno producenci samochodów, jak i nabywcy części zamiennych, są dla nas najważniejszymi opiniodawcami. Pytania, które przychodzą z różnych stron świata, nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Ewentualne problemy rozwiązywane są wraz z konstruktorami silników i przekazywane odbiorcom naszych newsletterów: "Technical Info" oraz "Technical News". Dzięki stałej wymianie informacji z klientami możemy opracowywać najlepsze wskazówki w zakresie poprawnego i bezpiecznego montażu naszych produktów.
W skład zajęć dla mechaników wchodzą też ćwiczenia montażowe, odbywane na konkretnych modelach silników
Firma stara się nie tylko pod tym względem maksymalnie skracać drogę kontaktów producenta z klientem. Służy temu na przykład merytoryczna pomoc naszej doświadczonej kadry technicznej oraz dostarczanie mechanikom specjalistycznych narzędzi diagnostyczno-montażowych. Dla naszych wszystkich odbiorców prowadzimy również stronę Product Information Center (www.contitech.de/pic), gdzie każdy może sprawdzić wszystkie dane techniczne pasków i zestawów naprawczych. Dzięki umieszczonym na opakowaniach poszczególnych produktów ContiTech odrębnym kodom QR klienci mogą uzyskać bezpośredni dostęp do szczegółowych informacji za pomocą swoich smartfonów.
Rosnące z roku na rok potrzeby rynku sprawiają, że asortyment oferowany przez ContiTech staje się coraz szerszy i bardziej kompleksowy. Od kilku lat dostępne są w nim także sprzęgła alternatora – OAP oraz tłumiki drgań skrętnych – TVD, a także specjalistyczne narzędzia do ich montażu.
Skracaniu dystansu między producentem a klientem służy też bardzo szeroka działalność szkoleniowa, obejmująca od 2013 roku cykl całodniowych szkoleń warsztatowych, prowadzonych przez doświadczonych instruktorów na popularnych silnikach: VW 2.0 TDI 16V CR, VW 1.4 16V, Audi 2.8 V6 30V, Opel 2.0 16V, Renault 1.6 16V, Mitsubishi 2.4 GDI.
Obecnie zajęcia te są realizowane w czterech różnych zakresach:
Program szkoleń jest dostosowany do różnych poziomów zawansowania, a jego cel stanowi zawsze poprawa jakości oraz bezpieczeństwa oferowanych usług.
W warsztatowej praktyce przekłada się to na umiejętność radzenia sobie ze skomplikowanymi silnikami dzięki specjalistycznemu wyposażeniu, a przede wszystkim dzięki uzyskanej wiedzy i doświadczeniu nabywanemu wraz z każdą poprawnie wykonaną operacją montażową.
Potem pozostaje już tylko pomnażanie osobistego doświadczenia w trakcie poprawnie wykonywanych usług
W trakcie 13. Targów Inter Cars na stoisku Continental ContiTech będzie można, jak co roku, zapoznać się ze szczegółową ofertą produktową firmy oraz jej działalnością serwisową i szkoleniową. Liczymy też na obustronną wymianę cennych informacji i nabytych doświadczeń. W sobotę i niedzielę odbędą się przykładowe jednogodzinne szkolenia warsztatowe w zakresie prawidłowej wymiany pasków napędowych z wykorzystaniem pokazowego silnika. Wśród uczestników tych zajęć zostaną rozlosowane cenne nagrody. Zapraszamy!
Silnik Testy OAP TVD kurs kauczuk szkolenie zawodowe Continental ContiTech Power Transmision Group osprzęt silników sprzęgło alternatora tłumik drgań skrętnych
0 komentarzy dodaj komentarz