Montowanie zestawów rozrządu K025468XS i K035468XS firmy Gates do silników koncernu PSA oznaczonych kodami XU7JP4, XU10J4R, XU10J4RS, RFV budzi pewne wątpliwości mechaników.
Spróbujmy więc je wyjaśnić. Chodzi tu o dwa rodzaje napędów rozrządu, stosowanych w różnych modelach silników.
Pierwszy z nich, czyli PowerGrip® K025468XS, przeznaczony jest do silników PSA 2.0 16 V. Zawiera on oryginalny napinacz manualny (nr OE: 082935, 9622574480, nr Gates: T41258).
Drugi to PowerGrip® Kit K035468XS, wykorzystywany wyłącznie w silnikach PSA 1.8 16 V i wyposażony w napinacz automatyczny (nr OE: 082969, 9635336880, nr Gates: T43050).
Zgodnie z zaleceniami producentów samochodów Peugeot i Citroën napinacz automatyczny zastępuje manualny, montowany początkowo w silnikach 1.8 16 V, W związku z tym poprzednie rozwiązanie nie powinno już być stosowane także przy serwisowej wymianie napędów rozrządu w tej wersji silników 1.8.
Do każdego zamiennego zestawu rozrządu dołączona jest ulotka opisująca jego zawartość, zastosowanie oraz szczegółową procedurę montażową. Zastosowania zestawów prezentujemy w załączonej tabeli. Dodatkowe dane można znaleźć w „Katalogu układów napędowych” firmy Gates, dostępnym na stronie: www.gatesautocat.com oraz w edycji drukowanej.
Załączamy również skorygowane, prawidłowe schematy przebiegów pas-ków rozrządu. W przypadku silnika 2.0 16 V napięcie paska powinno być sprawdzane za pomocą miernika Gates STT-1 pomiędzy prawym kołem wału rozrządu a rolką prowadzącą. Do miernika należy przy tym wprowadzić oznaczenie 5468XS-2. W podobny sposób zmodyfikowane zostały rysunki oraz zalecenia umieszczane na opakowaniach pasków i zestawów rozrządu.
0 komentarzy dodaj komentarz