W najbliższą niedzielę, 9 czerwca 2013 roku, odbędzie się sprawdzian dla kierowców startujących w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Firma Michelin przygotowała na imprezę opony dopasowane specjalnie do potrzeb samochodów z wszystkich czterech kategorii: LM P1, GTE Pro, LM P2, GTE AM.
W kategorii LM P1 Prototypes zawodnicy mają do dyspozycji gumy 36/71-18 i 37/71-18 (odpowiednio na przód i tył). Trzy rodzaje opon typu slick wykonano z różnych mieszanek gumy dla temperatur poniżej 20°C, temperatur od 20°C do 35°C i powyżej 35°C. Opony "Hybrid" typu slick powstały dla różnorodnych warunków pogodowych. Dwa rodzaje gum na mokrą nawierzchnię są używane w zależności od intensywności deszczu.
Dla samochodów z kategorii GTE Pro Michelin przygotował opony 30/68-18 i 31/71-18 (odpowiednio na przód i tył). Kierowcy mogą wybierać spośród 5 ich rodzajów: trzy warianty typu slick zaprojektowano dla temperatur poniżej 20°C, temperatur od 20°C do 35°C i powyżej 35°C. Dwa rodzaje opon na mokrą nawierzchnię używa się w zależności od intensywności opadów.
Dla pojazdów z kategorii LM P2 Michelin dostarczy opony 30/65-18 na przód oraz 31/71-18 na tył. Z kolei kierowcy samochodów z kategorii GTE AM mogą wybierać spośród modeli 30/65-18 i 30/68-18 na przód. Dla tych kategorii Michelin opracował opony charakteryzujące się większą trwałością.
We właściwym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się 22 i 23 czerwca 2013 roku, wystartuje 36 samochodów na oponach Michelina. Na potrzeby imprezy firma dostarczy w sumie blisko 6 tysięcy opon. Przy wytwarzaniu każdej z nich wykorzystywanych jest 150 różnych składników.
0 komentarzy dodaj komentarz