W Polsce coraz powszechniej użytkowane są samochody z automatycznymi skrzyniami biegów. Wymagają one okresowej wymiany oleju, do której większość naszych serwisów nie jest przygotowana.
Nieprawidłowa wymiana oleju w przekładni automatycznej może być przyczyną jej uszkodzenia, więc wiele warsztatów pomija ją podczas obsługi pojazdu, odsyłając klientów do "specjalistów". Tymczasem chodzi tu o czynności w gruncie rzeczy proste, ale tylko pod warunkiem wykorzystania odpowiedniego oprzyrządowania.
Dlatego firma Liqui Moly wprowadza na polski rynek specjalne urządzenie o nazwie ATF Exchange, przeznaczone właśnie do wymiany oleju w przekładniach automatycznych. Działa ono w trybie zautomatyzowanym i obsługuje różne typy takich skrzyń biegów za pomocą bogatego zestawu serwisowych złączek. Dokładność przeprowadzanej wymiany decyduje o późniejszym niezawodnym funkcjonowaniu obsługiwanego układu.
W opisanym tu urządzeniu zastosowano tzw. dynamiczną metodę zastępowania starego środka smarnego nowym. Jest to rozwiązanie najbardziej skuteczne, a polega ono na przetłaczaniu oleju podczas pracy silnika serwisowanego samochodu, a więc i w trakcie ruchu odpowiednich części skrzyni biegów.
0 komentarzy dodaj komentarz