Nie musimy przekonywać właścicieli samochodów o skuteczności filtrów kabinowych. Ludzie są świadomi zagrożeń, jakie niosą ze sobą alergie. Wiedzą też, że filtry te zwiększają komfort i bezpieczeństwo.
Problem alergii zawsze powraca wraz z wiosenną aurą, gdy pojawiają się w powietrzu cząstki zbyt małe, aby można je było dostrzec gołym okiem, lecz dla człowieka na tyle drażniące, że są w stanie powodować kichanie, katar sienny, a nawet astmę. Dolegliwości te mogą stanowić realne zagrożenie bezpieczeństwa na drodze, jeśli wystąpią u kierowcy prowadzącego pojazd.
Dlatego prawie 95% samochodów produkowanych obecnie w Europie ma filtry kabinowe w swym standardowym wyposażeniu i to niezależnie od tego, czy zamontowano w nich również instalację klimatyzacyjną. Ten sektor rynkowy odnotowuje ostatnio wzrost sprzedaży na poziomie ponad 10% rocznie i wszystko wskazuje na to, że będzie nadal się rozwijał. Także na rynku części motoryzacyjnych występuje zwiększone zapotrzebowanie na filtry o tym przeznaczeniu produkowane w dwu podstawowych wersjach.
Pierwszą z nich stanowią filtry przeciwpyłkowe, zatrzymujące wszystkie cząstki o wielkości powyżej 40 mikronów, czyli bakterie, pyłki roślinne i stałe zanieczyszczenia gazów spalinowych. Druga odmiana to filtry z węglem aktywnym, zatrzymujące nie tylko cząstki stałe, lecz także gazowe zanieczyszczenia powietrza (mogące powodować bóle głowy i kaszel), w tym również nieprzyjemne zapachy.
Oba rodzaje filtrów są montowane w łatwo dostępnych miejscach, dzięki czemu ich wymiana nie stanowi problemu. Kłopoty rodzi natomiast nieprzestrzeganie jej terminów, które standardowo powinny wypadać co najmniej raz w roku. Im dłużej trwają te obsługowe zaniedbania, tym więcej zatrzymanych zanieczyszczeń gromadzi się w warstwach filtrujących, co ogranicza dopływ świeżego powietrza do kabiny samochodu. Należy również pamiętać, iż w środowisku miejskim skuteczność filtrów zmniejsza się znacznie szybciej, a to przy niewielkich prędkościach rozwijanych w intensywnym ruchu może powodować zwiększenie stężenia gazów spalinowych we wnętrzu nadwozia.
Z lewej: filtr kabinowy z uszczelką piankową, z prawej: medium filtracyjne z węglem aktywnym
Grupa Sogefi, będąca wiodącym producentem filtrów OE i części zamiennych na europejskim rynku motoryzacyjnym, dostarcza wszelkie ich rodzaje pod markami Purflux, CoopersFiaam i Fram. Są to produkty znajdujące zastosowanie w 250 modelach pojazdów, co odpowiada potrzebom 95% europejskiego parku samochodowego. Zaawansowane technologicznie filtry kabinowe Sogefi składają się z trzech warstw: dwu skrajnych, wykonanych z filtracyjnej włókniny, i znajdującej się pomiędzy nimi warstwy węglowej. Nadają się one do każdego samochodu, niezależnie od jego rocznika, wielkości i oryginalnego wyposażenia.
0 komentarzy dodaj komentarz