Bez wydajnych filtrów kabinowych koncentracja szkodliwych dla zdrowia cząstek stałych i gazów w kabinie samochodu ciężarowego lub autobusu jest często wyższa niż w otoczeniu pojazdu. Wydłuża to czas reakcji i osłabia koncentrację kierowcy. Poza tym silnie zanieczyszczone powietrze, powoduje osadzanie się brudnej powłoki na przedniej szybie, co ogranicza widoczność i zwiększa oślepiania. Dlatego w samochodach intensywnie eksploatowanych korzystna pod względem ekonomicznym i dopuszczalna z punktu widzenia skuteczności filtracji wymiana filtra kabinowego powinna odbywać się regularnie co pół roku.
Najnowsza generacja filtrów kabinowych Mann+Hummel, czyli tzw. kombi-filtry z warstwą węgla aktywnego, poza cząstkami stałymi zatrzymuje szkodliwe dla zdrowia gazy (ozon, pary benzolu), a także nieprzyjemne zapachy. Filtry te, dostarczane na rynek części zamiennych, odznaczają się równie wysoką jakością jak wyposażenie fabryczne.
0 komentarzy dodaj komentarz