Podczas trwającego w Genewie autosalonu miała miejsce premiera najnowszego samochodu Ferrari F150 LaFerrari. Sportowy pojazd z napędem hybrydowym jest wyposażony w podzespoły zaprojektowane przez firmę Delphi Automotive.
Inżynierowie Delphi opracowali do samochodu wiązki przewodów stosowanych w systemach wysokonapięciowych oraz niskonapięciowych. Podczas projektowania wykorzystano oprogramowanie Delphi Velocity Tool Suite oraz narzędzia analityczne i symulacyjne. W efekcie udało się zwiększyć moc benzynowo-elektrycznej hybrydy LaFerrari oraz obniżyć poziom emisji CO2. Wiązki wysokonapięciowe są wykorzystywane do dostarczania energii z zestawu akumulatorów do inwertera i do silników.
Firma Delphi współpracowała też z konstruktorami Ferrari nad układem klimatyzacji dla nowego auta. Całość musiała być lekka i poza zapewnieniem komfortu podróżnych miała zagwarantować chłodzenie pozwalające utrzymać optymalną temperaturę akumulatorów wysokonapięciowych.
Ferrari F150 LaFerrari – premiera w Genewie, fot. Ferrari
System klimatyzacji wykorzystuje sprężarkę elektryczną i został zaprojektowany tak, by odpowiadać specyfice napędów elektrycznego i hybrydowego. Układ zapewnia lepszą ekonomikę spalania oraz pozwala sterować chłodzeniem akumulatorów systemu hybrydowego. Wykorzystano w nim również opracowany niedawno wymiennik ciepła chłodzący akumulatory.
Poza tym układ HVAC (Heating, Ventilation, Air Conditioning) zaprojektowany dla LaFerrari przez Delphi umożliwia uzyskanie 3,5 kW mocy chłodzącej dla systemu hybrydowego. Dla podróżujących samochodem oznacza to mniejsze zużycie paliwa bez obniżenia komfortu jazdy.
0 komentarzy dodaj komentarz