Świece zapłonowe Denso TT pojawiły się na rynku wtórnym w Rosji i Europie Wschodniej w 2008 roku, a w pozostałych krajach Europy w roku 2010. Przedstawiciele firmy Denso poinformowali, że wystarczyło siedem miesięcy bieżącego roku fiskalnego, aby wyniki sprzedaży świec z serii TT znacznie przewyższyły ubiegłoroczne. Obecnie Denso zajmuje około 9% rynku wtórnego świec zapłonowych.
Świece Twin Tip (TT) odznaczają się wydajnością wyższą od standardowych świec niklowych, a efektywnością zapłonu dorównują świecom irydowym. Wysunięte elektrody środkowa i masy o zmniejszonej średnicy (1,5 mm) są wykonane ze stopu niklu, chromu, krzemu i tytanu; przekłada się to na bardzo wysoką zapłonność. Brak metali szlachetnych w konstrukcji oznacza niższą cenę elementów.
Podwyższona zapłonność świec TT przyczynia się do oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2. Według firmy Denso silnik ze świecami TT zużywa do 5% paliwa mniej niż silnik ze standardowymi świecami. Cieńsza elektroda środkowa generuje mocniejszą iskrę, co zapewnia rozruch samochodu nawet przy bardzo mroźnej pogodzie.
Produkowane przez Denso świece zapłonowe z rodziny TT są przeznaczone do najpopularniejszych samochodów europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Znajdziemy wśród nich pojazdy marek Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota i Volkswagen.
0 komentarzy dodaj komentarz